هرگونه توهین به شاکی یا متهم در دادگستری ها ممنوع است !

تاریخ انتشار: دوشنبه 2 تیر 1399 | 22:40 ب.ظ
هرگونه  توهین به  شاکی یا متهم در دادگستری ها ممنوع است ! کشاورزی پرس به گزارش خبرنگار کشاورزی پرس ؛حجت‌الاسلام صادق مرادی ظهر امروز دوشنبه دوم تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: قضات باید مامن امن مردم باشند افزود و اصحاب پرونده چه خواهان و چه خوانده باید اطمینان خاطر داشته باشند و به قوه قضائیه اعتماد کنند که این […]

کشاورزی پرس

به گزارش خبرنگار کشاورزی پرس ؛حجت‌الاسلام صادق مرادی ظهر امروز دوشنبه دوم تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: قضات باید مامن امن مردم باشند افزود و اصحاب پرونده چه خواهان و چه خوانده باید اطمینان خاطر داشته باشند و به قوه قضائیه اعتماد کنند که این اطمینان با نحوه برخورد حاصل می‌شود.

وی افزود؛ اگر همکاران دادگستری به ارباب رجوع توهین کنند، قطعا با آنها برخورد خواهد شد ! که در انتهای سال گذشته با برخی از همکاران که رفتاری نامناسب با ارباب رجوع داشته‌اند، تذکر انتظامی داده شد.

حجت‌الاسلام مرادی ادامه داد: برخوردی که با متجاوزان به حقوق مردم و جامعه می‌شود باید برخورد سخت و سریع باشد چراکه جامعه انتظار دارد هرچه سریع‌تر به نتایج پرونده دست پیدا کند و برخورد قضایی صورت گیرد.

وی متوسط رسیدگی‌ها در دادسرا را حدود ۶۰ روز دانست و عنوان کرد: متوسط رسیدگی‌ها در محاکم حدود ۸۰ روز است که این آمار در سال ۱۳۸۱ متوسط وقت‌های رسیدگی یک‌سال و نیم بوده است.

رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه سال گذشته ۹۴۰ هزار پرونده رای صادر شده است اضافه کرد: آمار کارمندان دادگستری پایین است و کل استان ۶۰۰ نفر کارمند دارد اما همین تعداد که حدود ۶۰ درصد ظرفیت چارت هستند سعی بر پیش بردن سریع کار دارند.

وی با اشاره به اینکه در دادگستری خوزستان ۴۰ درصد کمبود نیرو داریم بیان کرد: حدود ۱۲۰ نفر درخواست خروج از استان دارند چراکه بعضی قاضی‌ها غیربومی هستند؛ لذا سیاست ما بر این بود دوره‌های کارآموزی قضایی در استان با مجوزات لازم برگزار کنیم که تاکنون سه دوره برگزار شده است.

حجت‌الاسلام مرادی با بیان اینکه افرادی که دارای تحصیلات حقوق هستند برای شرکت در دوره‌های بعدی به قسمت آموزش و منابع انسانی مراجعه کنند اذعان داشت: برنامه‌ریزی پنج ساله شده تا بتوانیم خودمان را به ۹۰ درصد ظرفیت برسانیم البته اگر دولت بودجه خاص را اختصاص دهد.

رییس کل دادگستری در ادامه اظهارات خود از کاهش جرائم در سه‌ماه اولِ سال گذشته که بر اساس آن، میزان جرائم در استان خوزستان در سه‌ماه اول سال جاری، به میزان ۳۷ درصد کاهش داشته است خبر داد. وی از مدیریت مطلوب زندان‌ها در مقابله با شیوع کرونا نیز بیان کرد و افزود: یکی از مراکزی که نگران شیوع ویروس کرونا بودیم، زندان‌ها بود که برای کنترل آن بیش از ۴ هزار زندانی به مرخصی رفته‌اند. کما اینکه معاونت ناجا طی بررسی‌هایی که داشته است، مشخص شد جرائمی که  در این مدت صورت گرفت، توسط زندانی‌های آزاد شده صورت نگرفته است و البته ما نیز به زندانیان سابقه‌دار مرخصی نداده‌ایم.

در ادامه این نشست ، حجت الاسلام عبدالحمید امانی بهبهانی معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم اظهار کرد؛ در ۱۰ سال اخیر معاونت پیشگیری دادگستری کشور برای پیشگیری از طلاق کارهای خوبی انجام داده و با برنامه‌ریزی‌های منسجم منجر به کاهش نرخ طلاق شده است.
وی با اشاره به اینکه از سال ۹۷ تا ۹۸ در خوزستان نیز بین نیم تا یک درصد کاهش طلاق به ثبت رسیده است گفت: تشکیل کارگاه‌های قبل و بعد از ازدواج یا حتی پس از طلاق (برای پیشگیری از شکست مجدد در ازدواج بعدی) از دیگر اقدامات معاونت پیشگیری است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار