توزیع کیسه‌های پارچه‌ای در بازارچه‌های باغچه شهرداری اهواز آغاز شد

تاریخ انتشار: شنبه 21 تیر 1399 | 21:09 ب.ظ
توزیع کیسه‌های پارچه‌ای در بازارچه‌های باغچه شهرداری اهواز آغاز شد بابک ربیعى رییس سازمان ساماندهى مشاغل شهرى بیان کرد: به منظور فرهنگ سازی و ارتقاء سطح دانش شهروندان در زمینه مضرات استفاده از کیسه‌های نایلونی، ۲۱ تیر ماه از سوی طرفداران محیط زیست روز بدون کیسه پلاستیکی نامگذاری شده است. ارتقای سطح آگاهی مردم در زمینه زیان های بهداشتی و محیط زیستی استفاده از کیسه […]

بابک ربیعى رییس سازمان ساماندهى مشاغل شهرى بیان کرد: به منظور فرهنگ سازی و ارتقاء سطح دانش شهروندان در زمینه مضرات استفاده از کیسه‌های نایلونی، ۲۱ تیر ماه از سوی طرفداران محیط زیست روز بدون کیسه پلاستیکی نامگذاری شده است. ارتقای سطح آگاهی مردم در زمینه زیان های بهداشتی و محیط زیستی استفاده از کیسه های پلاستیکی از جمله اهداف مهم نامگذاری روز بدون نایلکس است.
ربیعى در این خصوص گفت: کیسه های پلاستیکی به دلیل ارزان، بادوام، سبک، کاربردی و بهداشتی بودن برای حمل مواد غذایی در بین مردم محبوبیت زیادی دارد. تجزیه کیسه های پلاستیکی حداقل ۳۰۰ سال طول می کشد و هیچکس آنقدر عمر نمی کند که تجزیه پلاستیک ها را ببیند.
این مقام مسئول بیان کرد : هوا، غبار، آب و غذا می‌‌توانند براحتی براحتی ما را در معرض مواد شیمیایی موجود در پلاستیک‌ها قرار دهند، دفن پلاستیک لزوما به معنای محو شدن یا نابودی این مواد سمی نخواهد بود، بلکه برعکس آنها را وارد زنجیره غذایی و آب‌های زیرزمینی خواهد کرد.
ربیعى گفت : در این راستا سازمان ساماندهى مشاغل شهرى با مشارکت بانوان بازار کاج و بهره بردار بازار باغچه ، کیسه‌های پارچه‌ای با طرح مناسب تهیه که در بین شهروندان در بازارهاى باغچه شهردارى توزیع مى شوند .
ربیعی در ادامه با تاکید بر اهمیت آموزش فرزندان و نسل جوان با فرهنگ تفکیک و عدم مصرف ظروف یک بار مصرف و کیسه‌های پلاستیکی، در پایان خطاب به شهروندان اهوازی گفت: تا جایی که می‌توانید از کیسه‌ها و مواد پلاستیکی استفاده نکنید. مثلاً هنگام خرید یک کیسه‌ی پارچه‌ای همراه خود ببرید و از کیسه‌ی پلاستیکی استفاده نکنید.
ربیعی توضیح داد: کیسه‌های پارچه‌ای دوام زیادی دارند و می‌توانید سال‌ها از آن استفاده کنید و همچنین سرعت تجزیه آن‌ها بسیار بیشتر از تجزیه پلاستیک است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار