مشکلی جهت تأمین اکسیژن استان ذی قار نداریم

تاریخ انتشار: چهارشنبه 1 مرداد 1399 | 18:36 ب.ظ
مشکلی جهت تأمین اکسیژن استان ذی قار نداریم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: مشکلی جهت تامین اکسیژن مورد نیاز استان ذی قار کشور عراق، وجود ندارد.

در نشست مشترک میان استانداران خوزستان، ذی قار و اروند، اسماعیل زمانی با بیان این مهم که کمک به رفع مشکل کرونا از بُعد انسانی وظیفه ی همگان است، افزود: در همین راستا ما در منطقه آزاد اروند از هیچ کمکی فروگذار نخواهیم کرد.

زمانی تصریح کرد: با بازگشایی مرز تجاری شلمچه زمینه گسترش مبادلات تجاری میان دو کشور وجود دارد و با توجه به نزدیکی عراق و ایران، انتظارمان آن است که تجار و بازرگانان عراق محصولات و کالاهای مورد نیازشان را از منطقه آزاد اروند تامین و خریداری کنند.

وی با تأکید بر این نکته که در بازارهای آبادان و خرمشهر ظرفیت تهیه اقلام مورد درخواستی وجود دارد، ادامه داد: تجار و بازرگانان عراقی از طریق اتاق های بازرگانی آبادان و خرمشهر می توانند در زمینه برپایی نمایشگاه های مختلف و عرضه محصولات در منطقه ی آزاد اروند و استان ذی قار اقدام کنند.

زمانی این کار را کمک به توسعه مبادلات تجاری طرفین دانست و گفت: ما نیز از این موضوع استقبال کرده و همچنین از مردم استان ذی قار دعوت می کنیم در زمینه ورود اتباع عراقی به ویژه گردشگران استان بصره به منطقه ی آزاد اروند که چند سالی است آغاز شده و با افزایش و استمرار نیز همراه بوده است، به این منطقه سفر کنند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند اذعان داشت: به طور حتم گسترش مبادلات تجاری، اقتصادی و گردشگری زمینه چرخش سرمایه و رونق کسب و کارها را به دنبال دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار