دبیر انجمن صنفی کشاورزان خوزستان:

لزوم خانه تکانی در مدیریت آب و خاک جهاد کشاورزی/ واگذاری مطالعات پروژه های آب و خاک به شرکت مشاور خاص به کشاورزان ضرر زد

تاریخ انتشار: دوشنبه 10 شهریور 1399 | 20:59 ب.ظ
لزوم خانه تکانی در مدیریت آب و خاک جهاد کشاورزی/ واگذاری مطالعات پروژه های آب و خاک به شرکت مشاور خاص به کشاورزان ضرر زد به گزارش کشاورزی پرس،دبیر انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: در حالی که یک شرکت مشاور خاص در زمینه پروژه های آب و خاک خوزستان دارای عملکرد ناموفقی می باشد ولی باز هم مدیریت آب و خاک جهاد کشاورزی استان علاقمند به تداوم همکاری با این شرکت مشاور است. ناصر سجیرات افزود: این شرکت مشاور که […]

به گزارش کشاورزی پرس،دبیر انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: در حالی که یک شرکت مشاور خاص در زمینه پروژه های آب و خاک خوزستان دارای عملکرد ناموفقی می باشد ولی باز هم مدیریت آب و خاک جهاد کشاورزی استان علاقمند به تداوم همکاری با این شرکت مشاور است.
ناصر سجیرات افزود: این شرکت مشاور که از سوی مدیریت آب و خاک جهاد کشاورزی استان که طی سالهای گذشته ماموریت داشته که در زمینه اجرای پروژه های مهم آب و خاک نظارت و مشاوره داشته باشد متاسفانه عملکرد قابل قبولی نداشته و بابت این عملکرد ضعیف شاهد بروز خسارت زیادی به کشاورزان هستیم و پول بیت المال هم هدر رفته است.
وی گفت: بسیاری از پروژه های مهم آب و خاک که مطالعات و مشاوره آن بر عهده این شرکت خاص بوده در حاصل حاضر وضعیت خوبی ندارند و بسیاری از آنها عملا نیمه کاره مانده اند و مدیریت آب و خاک جهاد کشاورزی استان هم اراده ای برای ساماندهی و تغییر این مشاور خاص ندارد.
وی افزود: با وجود ضعف عملکرد این شرکتِ مشاور، متاسفانه شاهد هستیم باز هم پروژه های بعدی آب و خاک را برای مطالعه و مشاوره به این شرکت مشاور واگذار می کنند که اصلی منطقی نیست و این در حالی است که ناموفق بودن طرح های آب و خاک باعث ایجاد ضرر برای کشاورزان شده است و معلوم نیست چه کسی می خواهد ضررهای وارده را جبران کند. در این خصوص درخواست می کنیم از عملکرد مدیریت آب و خاک جهاد کشاورزی استان تحقیق و تفحص شود تا هر چه زودتر جلوی این عملکرد ضعیف و هدر دادن بودجه بیت المال گرفته شود.
سجیرات گفت: بعنوان نماینده کشاورزان از مدیریت آب و خاک جهاد کشاورزی خوزستان انتظار داریم در انتخاب مشاور برای طرح های آب و خاک تجدید نظر کند تا اینگونه کشاورزان متحمل ضرر نشوند. البته از رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان هم تقاضا داریم نسبت به عملکرد مدیریت آب و خاک جهاد کشاورزی خوزستان حساسیت بیشتری نشان دهد و در اسرع وقت تغییرات لازم را در بدنه مدیریتی این بخش مهم سازمان جهاد کشاورزی که متولی پروژه های آب و خاک است انجام دهد.
وی مطالعات پروژه ۳۰۰۰ هکتاری گوریه و غلامعلی، مطالعات طرح ۶۵۰۰ هکتاری شرق گرگر، نظارت و پروژه ۳۰۰۰ هکتاری دیمه رامهرمز و پروژه ۵۰۰ هکتاری کایدان می باشد را از جمله طرح هایی برشمرد که این شرکت مشاور خاص متولی نظارت و مشاوره طرح را بر عهده داشته است. متاسفانه این طرح ها در حال حاضر یا به بهره برداری نرسیده اند یا زمین گیر شده اند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار