صنعت چاپ نقش موثری در توسعه فرهنگی و اقتصادی ایفا می کند

تاریخ انتشار: سه شنبه 11 شهریور 1399 | 23:33 ب.ظ
صنعت چاپ نقش موثری در توسعه فرهنگی و اقتصادی ایفا می کند معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: صنعت چاپ به عنوان یک صنعت پایه و اساس در زمینه توسعه فرهنگی و اقتصادی نقش موثری ایفا می کند.

مرتضی جمشیدی ضمن عرض تبریک به مناسبت یازده شهریور،روز صنعت چاپ به همه‌‌‌‌‌‌‌ی پیشکسوتان،مدیران،کارگران و فعالان صنعت چاپ استان خوزستان با بیان این مطلب گفت: صنعت چاپ به عنوان یک صنعت پایه و اساس در زمینه توسعه فرهنگی و اقتصادی نقش موثری ایفا می کند و به همین دلیل باید به عنوان یکی از محورهای توسعه مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در موضوع اقتصاد فرهنگی، صنعت چاپ بزرگترین اقتصاد حوزه فرهنگ است، افزود: اگر به حوزه های فرهنگ مانند سینما، موسیقی، نشر، نقاشی و عکاسی نگاه کنید، هیچ کدام به اندازه صنعت چاپ،سرمایه در گردش ندارند.

جمشیدی ادامه داد: اقتصاد فرهنگ امروزه یکی از اصلی ترین پایه های گردش اقتصادی در جوامع شناخته شده و صنعت چاپ نیز یکی از مهم ترین زیرشاخه های آن است.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به نقاط قوت صنعت چاپ در استان تصریح کرد: وجود انبوهی از واحدهای تولیدی و صنعتی،دسترسی به بازارهای کشورهای همسایه،وجود کارخانه و شرکت های صنعتی از قبیل نفت،پتروشیمی و فولاد،وجود ماشین آلات پیشرفته چاپ، وجود ۲ چاپخانه رول روزنامه برای چاپ نشریات و وجود ۳۸۰ چاپخانه افست، دیجیتال و سیلک از نقاط قوت صنعت چاپ در خوزستان به شمار می رود.

وی مشکلات صنعت چاپ در استان را کم رونق بودن بازار با توجه به بحران اقتصادی،عدم نوآوری در خرید ماشین آلات چاپی،کاهش تقاضای دولتی نسبت به فعالیت های چاپی،کمبود تسهیلات با سود کم بهره و بالا بودن قیمت مواد اولیه چاپ عنوان کرد.

جمشیدی همچنین برگزاری دوره های آموزشی صنعت چاپ،الزام دستگاه های دولتی و خصوصی به انجام استعلام و انجام امور چاپی در داخل استان و ارائه ی تسهیلات به چاپخانه داران را از جمله برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در حوزه چاپ برشمرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار