توسعه فرودگاه بین المللی آبادان یکی از اهداف اصلی در منطقه آزاد اروند

تاریخ انتشار: یکشنبه 16 شهریور 1399 | 10:57 ق.ظ
توسعه فرودگاه بین المللی آبادان یکی از اهداف اصلی در منطقه آزاد اروند مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: یکی از اهداف اصلی این سازمان توسعه فرودگاه بین المللی آبادان در منطقه است.

اسماعیل زمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته ی دولت با اشاره به اقدامات این سازمان در فرودگاه بین المللی آیت ا… جمی(ره) آبادان افزود: از بدو ورود به سازمان منطقه آزاد اروند، فرودگاه بین المللی آبادان به عنوان اصلی ترین موضوعات منطقه مورد توجه قرار گرفت و نیازمندی های این فرودگاه بررسی و مقرر شد که به صورت مشارکتی سالن های آن نوسازی شود.

زمانی بیان کرد: پیش بینی شد در صورت برقراری پرواز خارجی ممکن است ظرفیت ترمینال فعلی کم باشد، مقرر شد یک ترمینال جدید نیز به صورت مشارکت ۵۰ درصدی با شرکت فرودگاه ها احداث شود.

وی تصریح کرد: ۵۰۰ میلیارد ریال در فرودگاه بین المللی آبادان هزینه شده است تا پروازهای داخلی و خارجی پس از تکمیل فرودگاه جدید، تفکیک می شوند و حتی ترمینال باری و مسافری نیز برای این ترمینال جدید در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اختصاص۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای نصب دستگاه ای ال اس در فرودگاه آبادان گفت: طی چهارسال گذشته به منظور تجهیز فرودگاه آبادان به دستگاه ای ال اس برای پیشگیری از لغو پروازها در هنگام گرد و خاک به میزان ۳۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت و قرار شد در مدت ۶ ماه این دستگاه را نصب کنند متاسفانه سه تا چهار سال از این موضوع گذشته ولی تاکنون این کار عملی نشد.

اسماعیل زمانی با اعلام تمایل برای همکاری با شرکت های هواپیمایی بیان کرد: چنانچه ایرلاین ها در فرودگاه بین المللی آبادان بیس شبانه داشته باشند از آنها استقبال خواهیم کرد که در همین رابطه اخیرا شرکت هواپیمایی کارون نیز اعلام آمادگی کرده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار