جایزه صلح نوبل به “برنامه جهانی غذا” رسید

تاریخ انتشار: شنبه 19 مهر 1399 | 10:17 ق.ظ
جایزه صلح نوبل به “برنامه جهانی غذا” رسید سازمان برنامه جهانی غذا به دلیل تلاش خود برای مبارزه با گرسنگی در مناطق مختلف جهان به ویژه در کشورهای جنگ زده، جایزه صلح نوبل ۲۰۲۰ را دریافت کرد.

سازمان برنامه جهانی غذا به دلیل تلاش خود برای مبارزه با گرسنگی در مناطق مختلف جهان به ویژه در کشورهای جنگ زده، جایزه صلح نوبل ۲۰۲۰ را دریافت کرد.

کمیته نوبل نروژ روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: این سازمان بخاطر “کمک به بهبود شرایط در جهت ایجاد صلح در مناطق درگیر و همچنین به عنوان یک نیروی محرکه در جهت جلوگیری از استفاده از گرسنگی به عنوان یک سلاح جنگی” مورد تقدیر قرار گرفته است. .

این کمیته گفت: نیاز به همبستگی بین المللی و همکاری چند جانبه “بیش از هر زمان دیگری آشکارتر است. برنامه جهانی غذا بزرگترین گروه بشردوستانه در جهان است که به طور خاص گرسنگی را برطرف می کند و در جهت امنیت غذایی تلاش می کند.

بر اساس این گزارش، برنامه جهانی غذا سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیون نفر را در ۸۸ کشور در مواجهه با “ناامنی حاد غذایی و گرسنگی” پوشش داده و به آنها کمک کرد.

این سازمان همچنین یک نهاد اصلی است که سازمان ملل متحد از طریق آن برای از بین بردن گرسنگی به عنوان یکی از اهداف توسعه پایدار فعالیت می کند.
کمیته نوبل نروژ پس از وخیم شدن شرایط طی سالهای اخیر، تصمیم گرفت امسال بحران گرسنگی را برجسته کند.

در این گزارش آمده است که در سال ۲۰۱۹، ۱۳۵ میلیون نفر از گرسنگی حاد رنج می برند، که بالاترین رقم در سالهای گذشته است. بیشتر این افزایش ناشی از جنگ و درگیری مسلحانه بوده است.

جایزه صلح نوبل سال گذشته به ابی احمد، نخست وزیر اتیوپی برای تلاش او به منظور پایان دادن به تقریباً دو دهه درگیری با اریتره اهدا شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار