۴.۵میلیون تن محصول به تولیدات خوزستان افزوده شد

تاریخ انتشار: دوشنبه 21 مهر 1399 | 09:53 ق.ظ
۴.۵میلیون تن محصول به تولیدات خوزستان افزوده شد – رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت:۴.۵میلیون تن محصول با اجرای گام نخست طرح ۵۵۰هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان به مجموع تولیدات کشاورزی این استان افزوده شد.

خدارحم امیری‌زاده روزشنبه درگفت‌وگو با خبرنگارایرنا افزود:در گام نخست این طرح عظیم ملی ، ۲۴۵هزار هکتار از اراضی کم بازده و سنتی خوزستان نوسازی ، تجهیز وزهکشی شد و در اختیار کشاورزان و بهره برداران محلی و بومی قرارگرفت.
وی با بیان اینکه بیش از ۲۰هزار فرصت شغلی جدید درگام نخست طرح ۵۵۰هزار هکتاری فراهم شد افزود:با اجرای این طرح علاوه بر اینکه ارزش افزوده اراضی نوسازی شده افزایش یافت تا حدودی زیادی از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری شده و با استقرار سکونت‌گاه‌های جدید در جوار مرز ، ضریب امنیت بسیاری از مناطق مرزی استان ارتقا یافته است.

پیگیری اجرای گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری
رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان از پیگیری اجرای گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری مقام معظم رهبری درسطح ۲۵۵هزار هکتار خبرداد.
امیری زاده با بیان اینکه وزارت جهادکشاورزی و موسسه جهادنصر پیگیر اجرای گام دوم این طرح است افزود: امسال یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای شروع این طرح اختصاص یافته است.
وی هزینه مورد نیاز برای اجرای گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری را بیش از ۲۰۰هزار میلیارد ریال بیان کرد و افزود: تامین اعتبار از محل صندوق توسعه ارزی ، فاینانس و اعتبارات دولتی امکان پذیر است.
گام نخست طرح ۵۵۰هزار هکتاری خوزستان و ایلام معروف به طرح مقام معظم رهبری در دی ماه ۱۳۹۲ در جریان سفر دکتر روحانی رییس دولت تدبیر و امید با تخصیص ۱.۵میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی وارد مرحله اجرایی شد.
با اجرای کامل این طرح ۹میلیون تن به تولیدات کشاورزی خوزستان افزوده می‌شود.

مجری طرح ۵۵۰هزار هکتاری خوزستان و ایلام موسسه جهادنصر وابسته با وزارت جهادکشاورزی بوده است.
گام نخست این طرح در سطح ۲۹۷هزار هکتار بهمن ماه ۱۳۹۷ با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به بهره برداری رسید.
طرح ۸۰۰هزار هکتاری نوسازی و تجهیز اراضی خوزستان و ایلام در سفر مقام معظم رهبری به خوزستان در سال ۱۳۷۵به تصویب رسید ولی این طرح با تغییراتی به ۵۵۰هزار هکتار کاهش یافت.

براساس چشم انداز سال ۱۴۱۰ مجموع تولیدات زیربخش کشاورزی خوزستان از ۱۷.۲میلیون تن به ۳۰میلیون تن در سال خواهد رسید.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار