استاندار خوزستان:

امیدواریم شرکت توسعه نیشکر استان به افزایش دو برابری تولید محصول نسبت به سال گذشته برسد

تاریخ انتشار: دوشنبه 12 آبان 1399 | 10:06 ق.ظ
امیدواریم شرکت توسعه نیشکر استان به افزایش دو برابری تولید محصول نسبت به سال گذشته برسد استاندار خوزستان در بازدید از موسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر و صنایع جانبی استان گفت: شب گذشته در مجموعه فارابی ۱۰ هزار و ششصد تُن شکر برداشت کردند که کاملاً بی سابقه بوده است و همین امر باعث امیدواری شرکت بوده تا بتوانند امسال ششصد هزار تُن شکر تولید کنند که رقم بسیار خوبی نسبت به رقم سیصد هزار تُنی سال گذشته به دلیل خشکسالی و سیل اخیر بوده است.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در بازدید از موسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر و صنایع جانبی استان خوزستان با تشکر از زحمات مجموعه نیشکر استان گفت: امروز به رسم هر ساله طی بازدیدی از اقدامات مختلف مجموعه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر استان لازم دانستیم تا به آنها خسته نباشید بگوییم.

وی با اشاره به اقدامات مفید و ارزشمند مجموعه توسعه نیشکر در راستای اقتصاد مقاومتی گفت: در بازدید از این مرکز تحقیقات شاهد اقداماتی همچون حذف سموم و بکار گیری مقابله بیولوژیکی با آفات، تولید بذر، روند صفر تا صد تولید نیشکر، تحقیقات و پژوهش در زمینه آبیاری و کم کردن نیاز به آب در کشت نیشکر، تولید انواع مختلف نیشکر با مقاومت بیشتر و ساخت قطعات مورد نیاز ماشین آلات کشاورزی کارآمد در صنعت نیشکر که از جمله اقدامات بسیار ارزشمندی در راستای اقتصاد مقاومتی و خود اتکایی است بودیم.

شریعتی با بیان اینکه چنین اقداماتی لازمه حرکت در جهت اقتصاد مقاومتی می باشد گفت: همه این کار های زیرساختی و اساسی در مجموعه توسعه نیشکر که پیشتر در حال انجام بود، اکنون توسعه بیشتری یافته است تا بتوان به شرکتی جامع در جهت اقتصاد مقاومتی دست یافت.

وی گفت: محصول تولید زود هنگام شرکت توسعه نیشکر از نوع نِی های زودرس است که معمولاً از میزان قند پایینی برخوردار هستند اما با اقدامات خوبی که در طول سال گذشته انجام دادند و علی رغم پیش بینی های انجام شده شاهد میزان تولید شکر بالایی بودیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: شب گذشته در مجموعه فارابی ۱۰ هزار و ششصد تُن شکر برداشت کردند که کاملاً بی سابقه بوده است و همین امر باعث امیدواری شرکت بوده تا بتوانند امسال ششصد هزار تُن شکر تولید کنند که رقم بسیار خوبی نسبت به رقم سیصد هزار تُنی سال گذشته به دلیل خشکسالی و سیل اخیر بوده است.

وی افزود: مشخصاً این حجم تولید باعث درامد زایی بیشتر و پرداخت بدهی های شرکت و بروز شدن حساب های شرکت خواهد شد و امیدواریم با تمهیداتی که در پیش گرفته شده سال آینده به ظرفیت اسمی هفتصد هزار تُن که تا کنون محقق نشده برسیم.

وی گفت: با برنامه ریزی صحیح و مدون و مدبرانه و همچنین همت تمامی کارکنان شرکت می توان در جهت اقتصاد مقاومتی، امنیت غذایی و استقلال و خود کفایی کالا های استراتژیک در صنعت غذایی کشور پیش رفت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار