آمادگی بزرگترین تولیدکننده نفت برای مقابله با سیلاب­‌های احتمالی

تاریخ انتشار: دوشنبه 3 آذر 1399 | 10:00 ق.ظ
آمادگی بزرگترین تولیدکننده نفت برای مقابله با سیلاب­‌های احتمالی نشست ستاد مدیریت بحران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برای مقابله با سیلاب­‌های احتمالی پاییز و زمستان، روز یکشنبه ۲۵ آبان‌ماه ۹۹ برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نفت­ خیز، این نشست در پی هشدارهای سازمان هواشناسی در خصوص پیش­ بینی بارش­ طی روزهای آینده، باحضور اعضای ستاد بحران و مدیران عامل شرکت‌های بهره‌بردار از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در این نشست ایمنی تأسیسات و خطوط لوله انتقال نفت و گاز شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب واقع در استان‌های حوزه فعالیت به­ ویژه تأسیساتی که بیشتر در معرض آسیب‌های ناشی از سیلاب هستند ارزیابی و مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین ضمن اعلام آمادگی برای کمک به شهرها و روستاهای در معرض سیلاب‌های احتمالی در راستای مسئولیت­ های اجتماعی، در خصوص اتخاذ تدابیر لازم برای محافظت از تأسیسات و صیانت از تولید در مقابل حوادث ناشی از سیل بحث و تصمیم گیری شد.

مدیران ستادی و مدیران عامل شرکت­ های بهره‌برداری نفت و گاز کارون،‌ مارون و گچساران و مدیران عملیات شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری و مسجدسلیمان نیز در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده و در دست اجرا برای مقاوم‌سازی تأسیسات اداری و صنعتی ارائه دادند.

آخرین وضعیت جاده‌های دسترسی به چاه‌ها و واحدهای عملیاتی و پروژه‌های تعمیر و بازسازی آنها، پایش خطوط لوله جریانی و انتقالی، وضعیت شیرهای ایمنی بر روی خطوط لوله در مقطع رودخانه­ ها، وضعیت ماشین­‌آلات سنگین و سیار ساختمانی، آماده­‌سازی اسکیمرها و بوم‌ها برای پاکسازی رودخانه‌ها، مقاو‌‌‌م­‌سازی سیل­‌بندها، تعمیر و آماده‌سازی پمپ‌های جمع­ آوری و انتقال آب و مولدهای برق اضطراری،‌ آماده باش نیروهای عملیاتی و سازماندهی نیروی انسانی مرتبط با مدیریت بحران سیلاب، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ویروس کرونا و استفاده از تجارب مقابله با سیلاب در سال‌های گذشته از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار