هدایت ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب به تالاب بین‌المللی شادگان

تاریخ انتشار: یکشنبه 23 آذر 1399 | 09:27 ق.ظ
هدایت ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب به تالاب بین‌المللی شادگان مدیر برنامه‌ریزی مخازن سدها و رودخانه‌های سازمان آب و برق خوزستان از هدایت ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب به تالاب بین‌المللی شادگان خبر داد.

علی شریفی در گفتگو با شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به سیلاب پایین دست رودخانه مارون و جراحی، اظهار داشت: حدود ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب ناشی از سیلاب رودخانه‌های اله و جراحی به تالاب بین المللی شادگان سرازیر شد.

وی افزود: در پی بارش‌های بی‌سابقه ۹ آذرماه در حوضه‌های مارون، اله و جراحی و متعاقب آن، طغیان رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب از طریق سد انحرافی رامشیر به سمت تالاب شادگان هدایت شد، ۱۸۵ میلیون متر مکعب از این آب از طریق کانال سیلاب بر و مابقی از دریچه‌های سد انحرافی شهدای رامشیر به پایین دست سرازیر شده است.

مدیر برنامه‌ریزی مخازن سدها و رودخانه‌های سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: با توجه به بارندگی‌های مناسب در پایین دست و عدم نیاز زمین‌های کشاورزی به آب، بخش اعظم آب رها شده از سد رامشیر، در نهایت وارد تالاب بین المللی شادگان خواهد شد.

وی با اشاره به آمار ایستگاه‌های باران سنجی این سازمان در پایین دست سد مارون، عنوان کرد: در بارندگی اخیر که عمده آن روز یکشنبه نهم آذر ماه رخ داده، ایستگاه کمپ جراحی ۱۰۹، ایستگاه رامشیر ۱۳۳٫۵ ، ابوطویج ۱۲۴ ، شادگان ۱۰۲ ، جوکنک ۱۲۸ ، تشان ۱۱۵ ، میداوود ۱۲۴.۵، چم نظام ۱۰۴ و رودزرد ۱۱۸.۵ میلیمتر بارندگی را ثبت کرده اند.

علی شریفی ادامه داد: همچنین طی بارش اخیر و از ۶ تا ۱۰ آذر ماه سال جاری، ۷۵ میلیون متر مکعب در سد مارون و ۱۲ میلیون متر مکعب در سد جره ذخیره شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار