بهره برداری از ۳۰ واحد صنعتی و تولیدی در منطقه آزاد اروند در سال جهش تولید

تاریخ انتشار: شنبه 29 آذر 1399 | 10:23 ق.ظ
بهره برداری از ۳۰ واحد صنعتی و تولیدی در منطقه آزاد اروند در سال جهش تولید معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با توجه به شعار سال (سال جهش تولید) و منویات مقام معظم رهبری از ابتدای سال تا کنون ۱۶ واحد صنعتی و تولیدی در منطقه آزاد اروند به بهره برداری رسیده است که تا پایان سال ۱۴ واحد دیگر نیز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

سید علی موسوی در آیین بهره برداری از یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی آبادان اظهار داشت: این واحد صنعتی سالیان سال متروکه بود و جز واحدهای راکد به شمار می رفت که به همت شرکت سازه صنعت الکتریک اروند و حمایت سازمان منطقه آزاد اروند این واحد امروز به بهره برداری رسید.

وی میزان سرمایه گذاری این واحد صنعتی را ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: در این واحد صنعتی انواع تابلو برق برای نیاز منطقه و کشور تولید می شود.

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند میزان اشتغال زایی این واحد‌ صنعتی را بیش از ۴۰ نفر اعلام کرد و گفت: این واحد صنعتی برای ۱۹ نفر به صورت مستقیم و ۲۸ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کردند.

وی ادامه داد: امیدواریم با بهره برداری از این واحد صنعتی علاوه بر تامین نیازمندی در منطقه، استان و کشور نیز امکان صادرات به کشور عراق بعنوان بزرگترین شریک تجاری ایران فراهم شود.

وی تصریح کرد: هفته آینده نیز پانزدهیمن واحد صنعتی در منطقه آزاد اروند به بهره برداری خواهد رسید، البته برنامه ریزی ها جهت افتتاح ۱۶ واحد صنعتی دیگر در منطقه انجام شده است.

موسوی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون چهاردهمین واحد صنعتی و تولیدی به بهره برداری رسید و تا پایان سال ۱۶ واحد صنعتی و تولیدی دیگر نیز در این منطقه به بهره برداری خواهد رسید تا تعداد واحدهای بهره برداری شده در سال جهش تولید به ۳۰ عدد برسد.

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: از این تعداد واحدهای آماده بهره برداری ۱۱ واحد در شهرک صنعتی آبادان و پنج واحد نیز در شهرک صنعتی خرمشهر است.

موسوی اظهار داشت: برای این ۱۶ واحد صنعتی آماده بهره برداری در آبادان و خرمشهر ۲ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است که فرصت اشتغال برای ۴۳۲ نفر به صورت مستقیم و ۸۷۸ نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد می شود.

وی افزود: این پروژه ها در حوزه های مختلف از جمله پوشاک، مواد غذایی، انوان گرانول، مواد پلیمری، مواد معدنی، لوازم الکترونیکی، صندوق پست و دستگاه های کارت خوان می باشد.

موسوی بیان کرد: منطقه آزاد اروند با بهره برداری از این تعداد پروژه در سال جهش تولید نه تنها در مناطق آزاد کشور بلکه بین سایر استان ها بعنوان یک الگو و منطقه عملگرا به فرمایشات مقام معظم رهبری تبدیل می شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار