تغییر کاربری چندین هزار هکتار اراضی کشاورزی توسط سازمان آب و برق! / سکوت اشرفی در مقابل ایزدجو! / محیط زیست و جهاد کشاورزی علیه سازمان آب و برق اقدام قضایی نمایند

تاریخ انتشار: شنبه 29 آذر 1399 | 13:29 ب.ظ
تغییر کاربری چندین هزار هکتار اراضی کشاورزی توسط سازمان آب و برق! / سکوت اشرفی در مقابل ایزدجو! / محیط زیست و جهاد کشاورزی علیه سازمان آب و برق اقدام قضایی نمایند محیط زیست به وظایف خودش در خصوص جلوگیری از شور شدن آب و پایین آمدن کیفیت آب بدرستی عمل نمی کند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی ماهشهر گفت: محیط زیست به وظایف خودش در خصوص جلوگیری از شور شدن آب و پایین آمدن کیفیت آب بدرستی عمل نمی کند. حامد یوسفی با بیان اینکه اشرفی مدیرکل محیط زیست خوزستان در موضوع شور شدن و آلوده شدن جراحی بوسیله زهکشهای سازمان آب و برق کم کاری می کند گفت: چند سالی است که آب زهکش های سازمان آب و برق از سمت رامشیر به درون رودخانه جراحی سرازیر می شود و با هدایت به مزارع کشاورزی ماهشهر عملا بخش زیادی از این زمین ها لم یزرع و شور شده و قابلیت زراعی ندارند. در واقع با این وضعیت شاهد تغییر کاربری چندین هزار هکتار زمین کشاورزی توسط سازمان آب و برق هستیم چون این زمین ها شور شده اند و در این خصوص مدیرکل محیط زیست خوزستان در مقابل ایزدجو مدیرعامل سازمان آب و برق استان سکوت کرده است و با این کار خود باعث شده تا اراضی کشاورزی ماهشهر در مسیر نابودی قرار گیرند.
وی افزود: بدلیل بی توجهی سازمان محیط زیست استان، هم اکنون سازمان آب و برق دهها هزار هکتار از اراضی کشاورزی ماهشهر را نابود کرده است و این در حالی است که متولی جلوگیری از آلوده شدن آب شیرین، سازمان محیط زیست است ولی با وجود اینکه سالهاست پرونده زیست محیطی زهکش های رامشیر تشکیل شده است ولی عملا هیچ برخوردی از سوی سازمان محیط زیست نسبت به سازمان آب و برق نمی بینیم و اشرفی مدیرکل محیط زیست استان بنا به دلایل نامعلومی از هر گونه اقدام جهت وظیفه قانونی خود نسبت به سازمان آب و برق اهمال و کم کاری می کند و ایزدجو رییس سازمان آب و برق استان هم به این موضوع بی توجهی می کند.
وی تاکید کرد: اگر این موضوع سریعا حل نشود و همچنان نابودی اراضی کشاورزی بدلیل شوری ادامه داشته باشد احتمالا کشاورزان اقدامات جدیدی را در دستور کار قرار خواهند داد.
حامد یوسفی گفت: همچنین در حالی که در اثر تغییر کاربریِ تنها چند متر زمین کشاورزی شاهد سختگیری های محکم سازمان جهاد کشاورزی و تشکیل پرونده قضایی علیه کشاورزان هستیم ولی می بینیم که سازمان آب و برق با رها کردن آب زهکش در بالادست رودخانه جراحی و نفوذ آن به مزارع کشاورزی ماهشهر در حال شور شدن و تغییر کاربری چندین هزار هکتار از این اراضی است و جهاد کشاورزی هم فقط سکوت مطلق کرده است و هیچ واکنشی نشان نمی دهد.
وی تاکید کرد: تشکلهای کشاورزی شهرستان از رییس سازمان جهاد کشاورزی هم تقاضا دارند در این خصوص بر علیه سازمان آب و برق و شخص دکتر ایزدجو رییس این سازمان پرونده قضایی تشکیل دهد و اعلام جرم کند تا بیش از این کشاورزان ماهشهری خسارت نبینند. اگر جهاد کشاورزی علیه سازمان آب و برق اعلام جرم نکرد حق ندارد از کشاورزان بابت تغییر کاربری شکایت کند!


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار