اجرای پروژه های معابر شهری در گرو هماهنگی دستگاه های اجرایی است

تاریخ انتشار: شنبه 29 آذر 1399 | 10:32 ق.ظ
اجرای پروژه های معابر شهری در گرو هماهنگی دستگاه های اجرایی است مدیر اجرای طرح های عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: در تفاهم نامه جدید با قرارگاه خاتم الانبیاء (ص)، به دنبال ایجاد هماهنگی تمام دستگاه های اجرایی در خصوص اعمال پروژه های معابر شهری هستیم.

در نشست مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان آبادان با مدیر اجرای طرح های عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند، ایجاد هماهنگی در خصوص اعمال پروژه های معابر شهری در تفاهم نامه جدیدی که در همین راستا با پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) منعقد شده، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فالح صفایی افزود: امیدوار هستیم با مدیریت قاطع و رویکرد و همتی که در قرارگاه خاتم بعنوان پیمانکار جدید سراغ داریم، به زودی شاهد فعال شدن پروژه و احیاء شهرستان آبادان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ۵ فاز محل مناقشه در این پروژه است که شامل فاز یک و دو امیرآباد، فاز یک و چهار ذوالفقاری و علوانیه می شود.

صفایی آخرین عملیاتی که پیمانکار سابق (شهرداری آبادان) به اجرا در آورد را فاز ۴ عنوان کرد و گفت: این پروژه نزدیک به ۸۵ درصد پیشروی داشت و ۱۵ درصد از آن باقی ماند. همچنین فاز ۲ امیرآباد با ۴۷ درصد پیشروی در نهایت قرارداد آن نیمه کاره خاتمه پیدا کرد و ذوالفقاری ۱ نیز نزدیک به ۲۰ درصد و ذوالفقاری ۴، ۳۶ درصد و در آخرعلوانیه ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در اجرای پروژه معابر داشته اند.

این مدیر اجرایی با تأکید بر اینکه تلاش خواهد شد در قرارداد جدید از چالش هایی که در تفاهمنامه با شهرداری در اجرای پروژه بوجود آمده بود درس گرفته شود، اظهار داشت: نمی خواهیم اتفاقات گذشته در قرار گاه خاتم تکرار شود؛ از همین روی دوستان قرارگاه و مشاورینشان موظف هستند به شکلی عمل کنند که آسیب های گذشته تکرار نشود.

صفایی با بیان این مهم که خدماتی که می بایست به مردم داده شود در هیچ نقطه ای نباید متوقف شود، تصریح کرد: هیچ کدام از خدمات مخابرات، آب، گاز و فاضلاب نباید متوقف شود؛ چراکه ما چارچوبی را در نظر گرفتیم تا عملیات اجرایی و بهسازی معابری را شروع و یا به اتمام برسانیم که تمام زیرساخت هایش انجام شده باشد.

مدیر اجرای طرح های عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: یکی از گلایه های ما در قرارداد پیشین عدم هماهنگی هایی بود که سبب شد بعضی از این پروژه ها به تاخیر بیفتد؛ به همین دلیل امیدواریم دستگاه های اجرایی تعاملشان را بهتر کنند تا بهره برداری درستی از پروژه داشته باشیم.

فالح صفایی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: در قرارداد جدید حدود ۳۰ میلیارد تومان برای روکش آسفالت مابقی مناطق شهرستان آبادان غیر از ۵ منطقه مذکور اختصاص داده شده که در صورت عملیاتی شدن آن بسیاری از مشکلات موجود برطرف خواهد شد.

این مدیر اجرایی ضمن ابراز همدردی با مردم منطقه به جهت انباشت آب های سطحی در مناطق مختلف شهری خصوصا در ایام بارندگی، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم از طریق وزارت راه و شهر سازی مشکل آب های سطحی آبادان و خرمشهر حل شود.

صفایی تصریح کرد: در همین راستا مذاکراتی با کمیسیون عمران مجلس داشته ایم و گام های مثبتی نیز برداشته شده که پیرو آن هیأتی از وزارت خانه و استان برای بازدید های میدانی به منطقه آمدند و پس از بررسی نظر بر این شد تا در صورت تحقق این موضوع، قرارگاه خاتم که فاز اول عمران را برعهده گرفته، این بخش را نیز عهده دار شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار