سوء مدیریت سازمان آب و برق خوزستان کشاورزان را در معرض خسارت سنگین قرار داد / بحران در حوضه کرخه / ایزدجو پاسخگو باشد

تاریخ انتشار: یکشنبه 30 آذر 1399 | 22:39 ب.ظ
سوء مدیریت سازمان آب و برق خوزستان  کشاورزان را در معرض خسارت سنگین قرار داد / بحران در حوضه کرخه / ایزدجو پاسخگو باشد انتظار داریم شخص دکتر ایزدجو مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان پاسخگوی کشاورزان باشد.

دبیر نظام صنفی کشاورزی هویزه گفت: ناتوانی سازمان آب و برق خوزستان در مدیریت زهکش های  EMD و CMD و WMD باعث شده تا آب زهکش طغیان کرده و به درون مزارع هدایت شود و کشاورزان حوضه کرخه را در معرض خسارت سنگین قرار دهد.

جاسم بوعذار گفت: این کانال های زهکش نیازمند لایروبی هستند ولی علیرغم هشدارهای مکرر که به سازمان آب و برق داده ایم متاسفانه این سازمان و ریاست آن دکتر ایزدجو با ضعف مدیریت خود باعث شده اند تا مزارع کشاورزی بدلیل طغیان زهکش ها در معرض ضرر و زیان سنگین باشند و این سازمان به این موضوع بی توجهی می کند.

وی افزود: این زهکش ها قرار بود طبق تعهد سازمان آب و برق هر چند سال یکبار لایروبی شوند ولی این سازمان به این موضوع بی توجهی می کند و هر وقت هم که این مشکل را به آنها می گوییم به ما می گویند که در حال مطالعه هستیم. واقعا لایروبی زهکش چند سال مطالعه می خواهد که سازمان آب و برق استان از انجام آن ناتوان است و همه ساله به کشاورزان خسارت می زند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی هویزه گفت: این کانال زهکش تبدیل به یک نیزار شده و همه ساله شاهد طغیان آن هستیم و مزارع را غرق در آب زهکش می کند و این موضوع باعث شده تا این مزارع در حال حاضر بدلیل نشت آب زهکش و شور شدن از وضعیت خوبی برخوردار نباشند و لم یزرع شوند.

بوعذار در پایان گفت: این کانال های زهکش با هزینه های سنگین راه اندازی شده اند ولی سازمان آب و برق که متولی مدیریت این کانال ها می باشد از انجام یک لایروبی ساده ناتوان است و پاسخگوی این همه ضرر و زیان به کشاورزان هم نیست. انتظار داریم شخص دکتر ایزدجو مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان پاسخگوی کشاورزان باشد.

 

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار