اولتیماتوم ۱۵ روزه محیط زیست به سازمان آب و برق / آیا ایزدجو به قانون تمکین می کند؟

تاریخ انتشار: یکشنبه 7 دی 1399 | 11:13 ق.ظ
اولتیماتوم ۱۵ روزه محیط زیست به سازمان آب و برق / آیا ایزدجو به قانون تمکین می کند؟ در پی اعتراضات هفته قبل کشاورزان و صنف کشاورزی شهرستان ماهشهر که توسط پایگاه خبری کشاورزی پرس پیگیری و اطلاع رسانی شد، که در آن به بی توجهی سازمان آب و برق در جلوگیری از ورورد آب شور و آلوده زهکشها به رودخانه جراحی که به علت پایین بودن آورد رودخانه توان خودبالایندگی ندارد و […]

در پی اعتراضات هفته قبل کشاورزان و صنف کشاورزی شهرستان ماهشهر که توسط پایگاه خبری کشاورزی پرس پیگیری و اطلاع رسانی شد، که در آن به بی توجهی سازمان آب و برق در جلوگیری از ورورد آب شور و آلوده زهکشها به رودخانه جراحی که به علت پایین بودن آورد رودخانه توان خودبالایندگی ندارد و در نتیجه به شور شدن اراضی کشاورزان پایین دست منتهی شده اشتره شده بود.

همچنین اعلام عضو شورای مرکزی خانه کشاورز کشور، مبنی بر لزوم انجام وظیفه قانونی محیط زیست در جلوگیری از آلوده کردن آبهای شیرین توسط زهکشهای سازمان آب و برق، منابعی موثق در درون سازمان آب و برق به کشاورزی پرس اطلاع دادند که اشرفی مدیر کل محیط زیست استان خوزستان در مورخ ۳/۱۰/۹۹ در نامه ای از ایزدجو مدیر عامل سازمان آب و برق خواسته در این مورد پی گیری فوری صورت بگیرد و نسبت به حل مشکل زه آبهای کشاورزی در حوزه جراحی اقدام کند .

در این نامه، مدیر کل محیط زیست اولتیماتوم ۱۵ روزه ای به ایزدجو داده که درصدد عدم برنامه اجرایی و عملیاتی ظرف ۱۵روز آینده و استمرار بی توجهی نسبت به قوانین کشوری و زیست محیطی وفق وظایف قانونی محوله مراتب از طریق مراجع ذیصلاح پی گیری خواهد شد.

لازم به ذکر است در همین مورد، محیط زیست حدود ۵ سال پیش از سازمان آب و برق به دادگاه شکایت کرده بود که با دخالت استاندار و قول حل سریع مشکل توسط آب و برق، شکایت از دادگاه پس گرفته شد.
اما متاسفانه سازمان آب و برق قول خود را برای سازماندهی آبهای شور و جلوگیری از نابودی اراضی کشاورزان را به فراموشی سپرد.

حال باید سوال کرد اکنون که یک هفته به پایان ضرب الاجل سازمان محیط زیست باقی مانده آیا ایزدجو به قانون تمکین خواهد کرد ؟

آیا اشرفی مدیرکل محیط زیست در انجام وظایف قانون خود، مصر خواهد بود؟

و آیا ممکن است استاندار دوباره به یاری سازمان آب و برق بیاید و با پا در میانی خود، درخواست مهلت بدهد تا جلوی اقدامات قانونی محیط زیست گرفته شود؟

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار