رییس سازمان صمت خبر داد؛ توزیع گسترده روغن خوراکی در خوزستان آغاز شد

تاریخ انتشار: یکشنبه 21 دی 1399 | 09:36 ق.ظ
رییس سازمان صمت خبر داد؛ توزیع گسترده روغن خوراکی در خوزستان آغاز شد امیرحسین نظری افزود: با توجه به بررسی های میدانی و پیشنهاد دستگاه های نظارتی روند توزیع روغن خوراکی در استان تغییر یافته است و توزیع این کالا با مدیریت سازمان صمت به منظور نظارت هر چه بیشتر بر عرضه و توزیع این کالا و رفاه حال مردم از دیروز چهارشنبه آغاز شده است. وی با […]

امیرحسین نظری افزود: با توجه به بررسی های میدانی و پیشنهاد دستگاه های نظارتی روند توزیع روغن خوراکی در استان تغییر یافته است و توزیع این کالا با مدیریت سازمان صمت به منظور نظارت هر چه بیشتر بر عرضه و توزیع این کالا و رفاه حال مردم از دیروز چهارشنبه آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه توزیع روغن خوراکی به ۲ صورت مویرگی و توزیع در بین فروشگاه های بزرگ در حال انجام است افزود: با نظارت این سازمان و با همکاری شرکت های پخش ،توزیع روغن خوراکی در اهواز و سایر شهرستان های خوزستان آغاز شده و روغن خوراکی بدون فروش اجباری در کنار سایر کالاها عرضه می شود.
رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: سهمیه روغن خوراکی خرده فروشان تا سه برابر و فروشگاه های بزرگ و هایپرمارکت ها تا ۱۰ برابر افزایش یافته است و عملا نباید مشکلی در عرضه و مصرف این کالا در استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تا زمان نیاز روغن خوراکی با همین شیوه در استان توزیع خواهد شد افزود: به منظور جلوگیری از هرگونه تخلف در عرضه روغن خوراکی تنها به واحدهای صنفی که دارای پروانه کسب هستند روغن خوراکی تحویل داده می شود.

همکاری خوب کارخانجات داخلی تولید روغن خوراکی در خوزستان

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ۲ کارخانه تولید روغن خوراکی ساعی و الکا در خوزستان بهترین همکاری را با سازمان صمت در راستای تامین روغن در استان و رفع کمبود این کالا داشته اند که عملکرد آنها جای تقدیر و تشکر دارد.

عبدالرحمان ناصریان با عذرخواهی از مردم خوزستان به خاطر کمبود روغن که در چند روز اخیر در استان وجود داشت افزود: متاسفانه عوامل مختلفی دست به دست هم داده است تا کمبود روغن خوراکی در سطح کشور ایجاد شود و در استان تمام تلاش خود را داشته ایم تا این کمبود برطرف شود.

وی گفت: سازمان صمت استان پیگیری زیادی برای رفع این مشکل داشته است و از راه های مختلف از جمله تخصیص سهمیه روغن خوراکی خوزستان از سوی کارخانجات داخلی، توزیع این کالا با نظارت سازمان صمت و توافق با دادستانی استان به منظور ترخیص یک محموله روغن خوراکی ضبط شده اقداماتی انجام شده است.

معاون اقتصادی و بازرگانی صمت خوزستان ادامه داد: تنها روز گذشته بین یک هزار و ۴۰۰ واحد صنفی در اهواز روغن خوراکی توزیع شد و حدود ۶۰ درصد واحدهای صنفی در اهواز این کالا را برای توزیع دریافت کردند و این روند همچنان ادامه داد.

ناصریان افزود: با این روند توزیع دیگر نباید شاهد کمبود این کالا در استان باشیم.

توزیع روغن خوراکی در استان بیش از مصرف روزانه

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان ادامه داد: مصرف میانگین روغن خوراکی خانوار ، اصناف و صنعت در استان سالانه هشت هزار تن و روزانه ۲۷۰ تن است.

ناصریان بیان کرد: روز گذشته ۳۶۵ تن روغن خوراکی در استان توزیع شد که چند برابر مصرف میانگین روزانه در استان است و این روند تا زمان نیاز بازار ادامه دارد.

وی گفت: از تمامی دستگاه های نظارتی اعم از سپاه و بسیج اصناف تقاضا داریم در کنار سازمان صمت بر عرضه و فروش این کالا در بازار نظارت کنند.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان با اشاره به ناکافی بودن سهمیه روغن خوراکی تخصیص داده شده به استان خوزستان افزود: سهمیه روغن خوراکی اختصاص یافته به خوزستان ۲۷۵ تن بوده که متناسب با مصرف یک روز این استان است به همین دلیل سازمان صمت با راهکارهایی که در نظر گرفت توانست نسبت به بسیاری از استان ها در حل مشکل کمبود روغن موفق عمل کند.

ناصریان افزود: خوزستان یک استان پرجمعیت و صنعتی است که مصرف این کالا در خوزستان با سایر استان ها قابل مقایسه نیست و این در حالی است که هنوز مشکل کمبود روغن در بسیاری از استان های کشور حل نشده است و همچنان مشکل کمبود روغن خوراکی دارند اما با روندی که این سازمان در خوزستان در پیش گرفته انتظار می رود دیگر با مشکل کمبود روغن مواجه نشویم.

عوامل مختلفی در چند هفته اخیر از جمله کاهش واردات مواد اولیه تولید روغن خوراکی و تخلف در عرضه آن موجب کمبود روغن خوراکی در کشور و استان خوزستان شد.

با توزیع روغن خوراکی در حجمی بالاتر از نیاز میانگین مصرف خوزستان انتظار می رود کمبود این کالا در بازار استان بر طرف شود و در این راه شدت نظارت از سوی دستگاه های نظارتی برای جلوگیری از هر گونه تخلف ضروری است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار