شهردار اهواز: بروز رسانی تجهیزات آتش نشانی موجب تحول در ایمنی شهر می شود

تاریخ انتشار: سه شنبه 23 دی 1399 | 10:52 ق.ظ
شهردار اهواز: بروز رسانی تجهیزات آتش نشانی موجب تحول در ایمنی شهر می شود آیین رونمایی از ۵۰ خودرو سنگین، سبک و تجهیزات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با حضور استاندار خوزستان، شهردار اهواز، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهری و استانی در ایستگاه آتش نشانی کوی گلستان برگزار شد. موسی شاعری شهردار اهواز در این مراسم یکی از شاخص های اصلی آتش‌نشانی را […]

آیین رونمایی از ۵۰ خودرو سنگین، سبک و تجهیزات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با حضور استاندار خوزستان، شهردار اهواز، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهری و استانی در ایستگاه آتش نشانی کوی گلستان برگزار شد.



موسی شاعری شهردار اهواز در این مراسم یکی از شاخص های اصلی آتش‌نشانی را برقراری نظم و انضباط دانست و اظهار کرد: شاخصه دیگر آتش‌نشان‌ها کار تیمی است به طوری که مجموعه ای افراد تشکیل شده که یاد گرفته‌اند در کنار هم با جان و دل کار کنند؛ در نبردی که بالاترین درجات خطر را دارد از جان گذشتن سخت است و از خود گذشتگی و ایثار شاخصه مهم دیگر آتش‌نشان‌ها است.



وی بیان کرد: سال گذشته در بازدید از ایستگاه‌های آتش نشانی، کمبود شدید امکانات، لباس حریق و سایر تجهیزات را مشاهده کردم و از همان زمان برای رفع آن، برنامه ریزی کردیم.



شاعری گفت: امروز برای تمام آتش نشان های خود لباس نو حریق، کلاه و تجهیزات دیگر تهیه کرده‌ایم و از بین ۵۰ خودرو جدید خریداری شده نیز ۱۰ دستگاه را استانداری تهیه کرده است.



وی با بیان اینکه آتش‌نشان‌ها در اهواز از سال ۸۹ لباس نو حریق نگرفته بودند و خودروها فرسوده بود، عنوان کرد: پروژه‌های دیگری در زمینه‌های دیگر نیز در دست بهره‌برداری داریم و بیش از ۳۵ کیلومتر اتوبان درون شهری در حال اجرا است.



شاعری گفت: در این ۲۰ ماه که شهردار بوده ام بحران های متعدد و شرایط اقتصادی سختی را تجربه کردیم؛ ما هنوز به نردبان بلند و تجهیزات دیکر نیاز داریم و این مسیر را ادامه خواهیم داد؛ همکاران شجاعم در آتش نشانی در بحران های مختلف مانند آبگرفتگی شبانه روز در کنار مردم بودند که از آنها قدردانی می‌کنم.



شهردار اهواز گفت: اگر چه نیاز‌های بیشتری در حوزه آتش نشانی از جمله کمبود نردبان ایمن و سالم احساس می‌شود، اما بکارگیری این تعداد خودرو و موتورسیکلت تحولی در ایمنی شهر ایجاد خواهد شد.



وی با بیان اینکه از طعنه‌ها خسته نمی‌شویم و می دانستیم کار کردن در اهواز سخت است، عنوان کرد: مناطق مختلف شهر اهواز و روستاها را ببینید؛ نمی‌شود از سرزمینی دارایی هایش استخراج شود اما سهمش صرفا هزینه های آن کار باشد؛ البته قبول داریم این دارایی‌ها متعلق به ملت ایران است؛ اکنون در فصل بودجه، از دولت و مجلس انتظار داریم برای محرومیت زدایی از خوزستان نگاه ویژه ای شود.



شهردار گفت: نمی‌شود شهرک نفتی در حریم نفت اهواز بنا شود اما برای پارک شهروند که سرمایه‌گذار می‌آوریم، می‌گویند در حریم نفت است و اجازه ندهند آنجا را آباد کنیم ؛ این منطق را نمی‌توانیم بپذیریم اما سکوت می‌کنیم چون می‌خواهیم با تعامل و همدلی کارها جلو برود.



وی افزود: در سال ۹۷ که آمدم درآمد شهرداری ۶۳۰ میلیارد تومان بود که آن را در ۹۸ به بالای هزار میلیارد تومان رساندیم و در ۹۹ به دو هزار وپانصد میلیارد هدف گذاری کردیم و امیدواریم با درصد تحقق بالا سال را به پایان ببریم؛ برای سال ۱۴۰۰ هم سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه بسته می‌شود؛ علیرغم این جهش ها اهواز برای توسعه چشم گیر باید فقط سالی هفت هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی داشته باشد.



وی با بیان اینکه نقش صنایع در خوزستان توسعه ای نیست، گفت: فقط ارسال آب معدنی و پزشک به مناطق از سوی صنایع کلان، کم لطفی و اجحاف است؛ گله مند و تحت فشاریم؛ هر اتفاقی می‌افتد همه فقط مدیریت شهری را می‌بینند؛ در حالی که در بسیاری از نقاط با دست خالی کار می‌کنیم؛ به عدالت دستگاه قضا اعتقاد داریم اما باید شرایط اهواز را درنظر گرفت و دولت نگاه ویژه به خوزستان داشته باشد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار