چرخه تولید تخته صنعتی ام. دی .اف در خوزستان کامل شد/شرکت لوح سبز جنوب بزرگترین کارخانه تولید ام دی اف از باگاس نیشکر است/ تولید سالانه ۳۳ میلیون لیترصنعتی

تاریخ انتشار: شنبه 27 دی 1399 | 10:34 ق.ظ
چرخه تولید تخته صنعتی ام. دی .اف در خوزستان کامل شد/شرکت لوح سبز جنوب بزرگترین کارخانه تولید ام دی اف از باگاس نیشکر است/ تولید سالانه ۳۳ میلیون لیترصنعتی چرخه تولید تخته صنعتی ام .دی.اف در شرکت لوح سبز جنوب وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ، روز چهارشنبه با راه اندازی از خط تولید آغشته سازی کاغذ، کامل و بومی سازی شد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در آیین راه اندازی این خط تولید که در مجتمع کشت نیشکر امام خمینی (ره) انجام شد بیان کرد: با بهره برداری از این خط ، ام .دی اف تولیدی در این مجتمع صنعتی از حالت خام فروشی خارج و با ارزش افزوده بسیار بالاتر در بازارهای داخلی و خارجی عرضه خواهد شد.

 

عبدعلی ناصری بهبود کیفیت تولیدات داخلی و جلوگیری از خام فروشی را راهبرد اصلی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و افزود: با بهره برداری از خط تولید کاغذ آغشته ، ارزش افزوده نهایی این فرآورده با ارزش صنعتی تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

 

وی با بیان این که باگاس به عنوان یکی از فرآورده‌های اصلی صنعت نیشکر است و هم اکنون این فرآورده در شرکت توسعه نیشکر به چوب صنعتی اف.دی.اف تبدیل و در آینده با راه‌اندازی کارخانه کاغذسازی تبدیل به کاغذ خواهد شد ادامه داد: از پارسال سوختن و از بین بردن باگاس در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی متوقف شده و همه این فرآورده به شرکت‌های داخلی صنایع چوب فروخته و بخشی کمی نیز به مصرف خوراک دام می‌رسد.

 

ناصری افزود:هم اکنون علاوه بر اینکه از آلودگی هوا ناشی از سوختن باگاس جلوگیری شده این فرآورده باارزش که به دلیل نبود زنجیره تولید بدون استفاده مانده در خدمت تولید کالاهای باارزش قرار گرفته است.

 

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ابراز امیدواری کرد با راه اندازی کارخانه کاغذسازی که عملیات اجرایی آن پارسال توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در این شرکت شروع شد، محصول کاغذ سفید از محل باگاس به تولیدات این شرکت افزوده شود.

 

همچنین مدیرعامل شرکت لوح سبز جنوب تولیدکننده تخته صنعتی ام.دی.اف از فرآورده “باگاس” نیشکر در آیین راه اندازی از این خط تولید گفت:برای طراحی ، خرید و نصب ماشین آلات این خط تولیدی ۲۰۰میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و ۲۴ فرصت شغلی جدید در این مجموعه صنعتی ایجاد شد.

 

پرویز نوراللهی افزود:با بهره‌برداری از خط تولید آغشته‌سازی کاغذ به عنوان روکش تخته صنعتی ام. دی.اف ، مجموع اشتغال مستقیم این صنعت سبز و پاک به ۴۰۴ نفر رسید.

 

وی گفت: زمان بازگشت سرمایه گذاری خط تولید آغشته سازی کاغذ کارخانه تخته صنعتی ام.دی.اف ۲۰ ماه خواهد بود ضمن آنکه شرایط لازم برای توسعه صادرات تخته صنعتی ام.دی.اف فراهم می‌شود.

 

 شرکت لوح سبز جنوب تولیدکننده تخته یا چوب صنعتی ام.دی.اف وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در سال ۱۳۸۵ در سایت صنعتی شعیبیه شوشتر و در مجاورت کشت و صنعت امام خمینی(ره) تاسیس شد و در سال ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید.

 

این شرکت سالانه با تولید ۱۳۲هزار تن تخته صنعتی ام.دی.اف به عنوان بزرگترین کارخانه تولید این نوع چوب از باگاس در جهان است.

 

تولید تخته صنعتی ام.دی.اف از باگاس، سالانه از نابودی هزاران هکتار درختان جنگلی کشور جلوگیری می‌کند.

 

عملیات اجرایی واحدهای هفتگانه نیشکری خوزستان درسطح ۸۴هزار هکتار در جنوب و شمال اهواز از دهه ۷۰ شروع و از ابتدای دهه ۸۰ یکی پس از دیگری به بهره برداری رسید.

 

علاوه بر تولید سالانه ۶۰۰هزار تن شکر در واحدهای هفتگانه نیشکری سلمان فارسی،  حکیم فارابی ، امام خمینی(ره) ، دهخدا ، امیرکبیر ، میرزاکوچک خان و دعبل خزاعی ، سالانه حدود ۳۳میلیون لیتر الکل صنعتی و ۱۰هزار تن مایه خمیر نیز در این واحدها تولید می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار