واردات گوشت قرمز کشور ۱۴۰ هزار تُن کاهش یافت

تاریخ انتشار: شنبه 18 بهمن 1399 | 09:05 ق.ظ
واردات گوشت قرمز کشور ۱۴۰ هزار تُن کاهش یافت معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حالی که سال قبل حدود ۱۷۰ هزار تُن گوشت قرمز وارد کشور می‌شد امسال این میزان با ۱۴۰ هزار تُن کاهش به ۳۰ هزار تُن رسیده‌است.

 درآیین افتتاح و بهره برداری از مجتمع کشتارگاهی صنعتی قم اظهار داشت: کاهش واردات گوشت قرمز از خروج یک میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری می کند.

وی افزود: با دست پُرکفایت تولید کنندگان و زحماتی که کشیدند، ضریب خوداتکایی در این بخش بسیار بالا رفته است.

وی اضافه کرد: قیمت گوشت قرمز تولید داخل از قیمت گوشتی که در برزیل به عنوان بزرگترین صادر کننده گوشت قرمز جهان عرضه می شود ارزان تر است و این برای کشور یک افتخار می‌باشد.

معاون وزیر جهاد همچنین با یادآوری اینکه کشور در موضوع کَره چندین سال وارد کننده بوده است افزود: در شرایطی که سالانه ۵۰ هزار تُن کَره وارد می کردیم در سال جاری این عدد کمتر از پنج هزار تُن است و نه تنها نیازی به واردات این محصول نیست حتی توان صادراتی نیز داریم.

وی افزود: در گذشته نزدیک به ۲۵۰ میلیون دلار از درآمدی های ارزی کشور برای خرید کَره به کشورهای اروپایی انتقال پیدا می‌کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی،  صادرات ۸۰۰ هزار تُن محصول های لبنی کشور را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: ما از تحریم عبور کردیم و در حوزه دامپروری مانعی بر سر راه توسعه وجود ندارد.

رضایی همچنین با یادآوری اینکه مرغ اجداد که سر منشا ژنتیکی تولیدهای طیور کشور است از خارج وارد می شد افزود: امسال ۵۰ درصد از منابع ژنتیکی داخل کشور با نژاد ایرانی آرین تامین می‌شود و سال ۱۴۰۰ نیز به ۱۰۰ درصد خواهد رسید و یکی از وابستگی های سنگین به خارج پایان پیدا می کند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار