سرانه فضای سبز در مناطق نفتخیز جنوب ۳ برابر استاندارد جهانی است

تاریخ انتشار: دوشنبه 18 اسفند 1399 | 13:08 ب.ظ
سرانه فضای سبز در مناطق نفتخیز جنوب ۳ برابر استاندارد جهانی است مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در مراسم روز درختکاری که با حضور جمعی از مدیران و روسای این شرکت برگزار شد، گفت: سرانه فضای سبز این شرکت حدود ۳ برابر استاندارد جهانی است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نفتخیز؛ مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در این مراسم که  در اولین روز هفته منابع طبیعی (که به […]

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در مراسم روز درختکاری که با حضور جمعی از مدیران و روسای این شرکت برگزار شد، گفت: سرانه فضای سبز این شرکت حدود ۳ برابر استاندارد جهانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نفتخیز؛ مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در این مراسم که  در اولین روز هفته منابع طبیعی (که به نام روز درختکاری است) در مجتمع نمک‌زدایی شماره ۲ اهواز در محدوده‌ی عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون انجام شد، ضمن تبریک هفته منابع طبیعی گفت: خوشبختانه سرانه فضای سبز مناطق نفتخیز جنوب نسبت به کشور در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه استاندارد سرانه فضای سبز در دنیا برای هر نفر حدود ۲۰ تا ۲۵ متر مربع است افزود: این سرانه در شهرستان اهواز حدود ۷ متر مربع و در مناطق نفتخیز جنوب به ازای هر نفر حدود ۷۰ متر مربع فضای سبز وجود دارد که نشان از توجه جدی مناطق نفت خیز جنوب به محیط زیست و منابع طبیعی دارد.

مهندس محمدی در پایان ضمن تأکید بر تداوم کاشت نهال و افزایش فضای سبز در مناطق عملیاتی و غیرعملیاتی گفت: یکی از الزامات طرح‌های توسعه‌ای و سایر عملیات پشتیبانی تولید در گستره ی این شرکت،  توجه و صیانت از محیط زیست، از جمله درختکاری و توسعه فضای سبز است. این اقدام پسندیده هم در تعهد پیمانکاران طرح های توسعه‌ای گذاشته شده است و هم از دیر باز با تلاش و زحمات بخش‌های مرتبط در شرکت‌های بهره‌برداری تابعه و مدیریت عملیات غیر ‏صنعتی ستاد و اداره فضای سبز، بصورت پیوسته در حال انجام است.

کاهش استرس شغلی در محیط‌های صنعتی با توسعه فضای سبز

غلامرضا کمالی مدیرعملیات غیرصنعتی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه مسئولیت رسیدگی به فضای سبز برعهده این مدیریت است افزود: خوشبختانه با اقدامات بسیار خوبی که در مسیر نگهداشت فضای سبز و توسعه آن انجام می‌شود، رتبه مناطق نفتخیز جنوب به نسبت سرانه فضای سبز، در سطح کشور و حتی دنیا، کم نظیر است.

وی افزود: کار در صنعت نفت بسیار پیچیده است و  مسائل  و مشکلات ناشی از استرس شغلی در محیط کارخانه های صنعتی همواره برای کارکنان این صنعت وجود دارد به همین منظور با حمایت مسئولین تلاش می کنیم که با حفظ و نگهداشت و توسعه فضای سبز کماکان این بستر را آماده نگه داریم که همکاران به لحاظ روحی و روانی در وضعیت مطلوبی قرار گیرند.

برنامه‌های مختلف عملیات غیرصنعتی برای توسعه فضای سبز و بهسازی محیط

شاپور جهان‌بین سرپرست معاونت خدمات مهندسی عملیات غیرصنعتی نیز ضمن شادباش روز درختکاری گفت: وسعت فضای سبز اماکن اداری و مسکونی شرکت مناطق نفتخیز جنوب در اهواز قریب ۹۲۱ هزار متر مربع است که شامل ۳۵۰ هزار اصله درخت گرمسیری با حداکثر تنوع است.

وی به برخی از برنامه‌های مدیریت عملیات غیرصنعتی به منظور ایجاد شادابی و نشاط در کارکنان اشاره کرد و افزود: در سالی که گذشت ۱۵۰۰ اصله درخت و حدود ۹۵۰.۰۰۰ نهال و نشای گل فصلی بین همکاران توزیع شد و در سال آینده نیز بنا داریم حدود ۲۰۰۰ اصله درخت از گونه‌های متنوع و متناسب با اقلیم را به درختان بخش اداری-مسکونی اهواز اضافه کنیم و همچنین فضایی تحت عنوان نارنجستان، در منطقه شهرک نفت که متشکل از گونه‌های مختلف مرکبات است ایجاد نماییم.

وی همچنین خاطرنشان ساخت: در سال آتی به منظور زیباسازی محیط، تندیس‌ها و سردیس‌های متعدد و آبشارهای مصنوعی و آب‌نماهای گوناگون در مناطق تحت پوشش احداث و راه‌اندازی خواهد شد.

جهان‌بین در پایان اضافه کرد: آرزو دارم کاشت درخت و روز درختکاری،  سرآغاز کاشت نهال دوستی و مودت بین همه انسان‌ها باشد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار