مهندس آتوسا انارکی مجری پروژه مدیریت اطلاعات تشریح کرد‎:‎

ارتقای بلوغ مدیریت اطلاعات در مناطق نفتخیز جنوب و هوشمندسازی سازمان

تاریخ انتشار: یکشنبه 24 اسفند 1399 | 09:34 ق.ظ
ارتقای بلوغ مدیریت اطلاعات در مناطق نفتخیز جنوب و هوشمندسازی سازمان سرپرست پروژه مدیریت بر اطلاعات شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برنامه‌ها و اهداف و حوزه‌های این پروژه را تشریح کرد و ارتقای سطح بلوغ مدیریت اطلاعات و هوشمندسازی سازمان  را از اهداف این طرح برشمرد. مجری پروژه مدیریت بر اطلاعات مناطق نفتخیز جنوب درباره اهداف این پروژه توضیح داد: با توجه به اهمیت نقش اطلاعات […]

سرپرست پروژه مدیریت بر اطلاعات شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برنامه‌ها و اهداف و حوزه‌های این پروژه را تشریح کرد و ارتقای سطح بلوغ مدیریت اطلاعات و هوشمندسازی سازمان  را از اهداف این طرح برشمرد.

مجری پروژه مدیریت بر اطلاعات مناطق نفتخیز جنوب درباره اهداف این پروژه توضیح داد: با توجه به اهمیت نقش اطلاعات در فرآیند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و فراهم نبودن زیرساخت مناسب جهت دسترسی مدیریت به اطلاعات مورد نیاز علی‌رغم وجود سامانه‌های مختلف، ایجاد زیرساخت مناسب و چابک جهت تهیه گزارش‌ها و داشبوردهای مدیریتی و استخراج اطلاعات تحلیلی از وضعیت سازمان مبتنی بر اطلاعات دقیق، صحیح، به‌روز، کافی و با کیفیت از سطح عملیات سازمان و حفظ اطلاعات به عنوان یک دارایی ارزشمند سازمانی از اهداف اصلی این پروژه می‌باشد.

خانم انارکی در ادامه افزود: محدوده پروژه شامل کلیه حوزه‌های اطلاعاتی و عملیاتی سازمان است ولی با توجه به گستردگی حوزه‌های اطلاعاتی در سطح شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، در فاز اول پروژه تنها اطلاعات امور فنی، مالی، منابع انسانی و HSE تحت پوشش این پروژه قرار می‌گیرد. البته راهکارها، استراتژی‌ها و ابزار با نگاه کلان و در نظر گرفتن ارتباطات با سایر حوزه‌های اطلاعاتی تعیین و انتخاب خواهند شد.

 

وی افزود: پروژه مدیریت اطلاعات از طریق همکاری نیروهای داخلی سازمان در قالب کارگروه اجرا می‌شود و کلیه اعضای کارگروه از میان خبرگان و نخبگان حوزه‌های درگیر در پروژه و فناوری اطلاعات و ارتباطات انتخاب و با حکم مدیرعامل شرکت منصوب شده‌اند.

مجری پروژه مدیریت بر اطلاعات مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: در مجموع، این پروژه به دنبال ایجاد بستر اطلاعاتی مناسب از طریق اصلاح معماری اطلاعات، تعیین منابع اطلاعاتی مرجع، شناسایی و تعیین ذی‌نفعان و متولیان اطلاعات، تعیین استراتژی‌ها و دستورالعمل‌های مدیریت بر اطلاعات، شناسایی مفاهیم اطلاعاتی و یکپارچه‌سازی مفاهیم، تأمین منابع اطلاعاتی لازم و پایش و پالایش اطلاعات موجود، شناسایی شاخص‌های عملکردی و عملکرد کلیدی، ایجاد گزارش‌ها و داشبوردهای مورد نیاز مدیریت، آموزش و تربیت متخصصین علم داده در هر حوزه و ارتقا سطح بلوغ مدیریت بر اطلاعات در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب می‌باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر اطلاعات مربوط به منابع و نیازمندی‌های اطلاعاتی، فرآیندهای اصلی و شاخص‌های کلیدی عملکرد هر حوزه توسط اعضای کارگروه‌ها تهیه شده است. بر اساس نتایج حاصل از بررسی و تحلیل‌ بر روی این اطلاعات و جلسات متعدد با مدیران، رؤسا و کارشناسان شناخت نسبی از وضعیت مدیریت اطلاعات سیستمی و غیرسیستمی در هر حوزه حاصل شده و نقاط قوت و ضعف‌ها مشخص و در حال پیگیری و رفع مشکلات و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز هستیم تا از طریق ایجاد زیرساخت‌های مطمئن اطلاعاتی و تعبیه فرآیندهایی که تغذیه، پایش و به‌روزرسانی اطلاعات را تضمین نماید، بستر لازم جهت استفاده از فناوری‌های جدید در حوزه داده را به منظور کسب ارزش بیشتر از اطلاعات و حفظ آن‌ها فراهم نماییم.

مهندس انارکی افزود: همچنین به منظور هوشمندسازی سازمان و تهیه داشبوردهای مدیریتی ابزارهای مختلف توسط اعضای کارگروه فناوری اطلاعات از منظر شاخص‌های فنی، کاربردی، مالی و پشتیبانی مورد بررسی قرار گرفت و در نتیجه Power BI محصول شرکت مایکروسافت انتخاب شد.

وی گفت: پروژه مدیریت بر اطلاعات بر توانمندی نخبگان حوزه‌های کاری جهت تحلیل اطلاعات و رویکرد Self-service BI تأکید دارد، به همین منظور  ضروری است اطلاعات در قالب انباره داده تحلیلی تجمیع و با لحاظ سطح دسترسی در اختیار کاربران قرار گیرد.

مجری پروژه مدیریت بر اطلاعات مناطق نفتخیز جنوب در پایان ضمن سپاس و قدردانی از حمایت‌ جدی مدیرعامل و مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی ابراز امیدواری نمود که با تحقق اهداف این پروژه و بهره‌مندی از نتایج آن گامی ارزنده در جهت تعالی سازمانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برداشته شود.

شایان ذکر است “پروژه مدیریت بر اطلاعات شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب” در خردادماه سال ۹۹ با دستور مهندس احمد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب آغاز به کار نمود و با توجه به اهمیت این پروژه، در پانصد و چهل و پنجمین جلسه هیأت مدیره شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به تصویب رسید.

در همین راستا مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، خانم مهندس آتوسا انارکی رئیس برنامه‌ریزی سامانه‌ها و پردازش اطلاعات مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی را به عنوان مجری این پروژه منصوب کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار