تولید نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب ۳۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: پنجشنبه 5 فروردین 1400 | 14:50 ب.ظ
تولید نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب ۳۰ درصد افزایش یافت مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی تولید نفت در نیمه دوم سال ۹۹، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، تولید در پایان سال ۱۴۰۰ هم نسبت به رقم کنونی ۱۰ درصد دیگر افزایش می‌یابد. به گزارش کشاورزی پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران به نقل از ایرنا، احمد محمدی با بیان اینکه ۶ بسته […]

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی تولید نفت در نیمه دوم سال ۹۹، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، تولید در پایان سال ۱۴۰۰ هم نسبت به رقم کنونی ۱۰ درصد دیگر افزایش می‌یابد.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران به نقل از ایرنا، احمد محمدی با بیان اینکه ۶ بسته امضا شده در مرحله نخست افزایش و نگهداشت تولید ۲۸ مخزن در بخش زیرسطحی ۵۰ درصد پیشرفت دارند، ادامه داد: پیشرفت این طرح‌ها در بخش روسطحی حدود ۲۰ درصد است.

وی افزود: در دو مرحله بعدی نیز ۱۹ بسته امضا شد و تنها مناقصه ۲ بسته مربوط به گچساران و قلعه نار باقی مانده است که آن هم مراحل نهایی را می‌گذارند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه مرحله نخست مناقصه‌های مربوط به افزایش و نگهداشت تولید در اوایل سال ۹۸ امضا شد، گفت: اکتنون در بسته مخازن نفتی منصوری و نرگسی و کبود به مرحله تولید رسیده‌ایم، در بسته مخزن کبود، چاه کبود آماده است با توجه به نیاز تولید نفت می‌توان برداشت نفت از این چاه را آغاز کرد.

محمدی با اشاره به اینکه در بسته مخزن نرگسی نیز حدود ۵ هزار بشکه افزایش تولید آماده است، تاکید کرد: ۳ بسته از بسته‌های ۶ گانه اولیه آماده تولید است، در بسته مخزن لالی ۲ حلقه چاه در آینده نزدیک به تولید می‌رسد.

به گفته وی، بسته‌های واگذار شده در مرحله دوم در مراحل مختلف پیشرفت‌ قرار دارد و کار در بسته‌های مرحله سوم آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب افزود: با اجرای طرح‌های افزایش و نگهداشت تولید در مجموع، ۳۰۰ هزار بشکه نفت به تولید مناطق نفت‌خیز جنوب اضافه می‌شود و به همین مقدار نیز از افت تولید در این ۲۸ مخزن جلوگیری می‌شود.

محمدی به افزایش تولید نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب در نیمه دوم سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: رقم تولید نفت را نسبت به نیمه نخست سال ۹۹، ۳۰ درصد افزایش دادیم و برای سال ۱۴۰۰ نیز برنامه مفصلی با نگاه به تولید حداکثری داریم و نسبت به تولید کنونی در پایان سال ۱۴۰۰ به حدود ۱۰ درصد افزایش تولید دست می‌یابیم.

به گفته وی، این ۱۰ درصد ۲ معنا دارد از یک سو از ۱۰ درصد از افت تولید جلوگیری می‌شود و از سوی دیگر ۱۰ درصد نفت بیشتری نسبت به برنامه تکلیفی کنونی تولید می‌شود و می‌توان گفت در مجموع ۲۰ درصد افزایش تولید و نگهداشت برداشت را خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه مناطق نفت‌خیز جنوب آمادگی ۱۰۰ درصدی برای بازگشت تولید به پیش از تحریم‌ها را دارد، ادامه داد: با رفع تحریم‌ها به سرعت حجم تولید را افزایش خواهیم داد. 

 محمدی با اشاره به شیوع کرونا و تاثیر آن بر تولید نفت گفت: به‌دلیل خطر شیوع ویروس همه‌گیر کرونا، اجتماعات را به حداقل رساندیم و به‌دلیل تعطیلات بخشی از کارکنان را در روز در اختیار نداشتیم اما با برنامه‌ریزی‌ها و با وجود مشکلات تحریم و کرونا، اجرای به هنگام پروژه‌های محقق شد.

 وی تاکید کرد: در کارهای جاری با وجود کاهش نفرات و کاهش رفت‌وآمدها با برنامه‌ریزی‌ توانستیم هدف تولید برنامه‌ریزی‌شده در سال ۹۹ را محقق کنیم و با این اقدام‌ها پایه تولید در سال ۱۴۰۰ عدد قابل توجهی در مقایسه با میانگین تولید در سال ۹۹ خواهد بود.

 مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: ۶ درصد پایه تولید را نسبت به برنامه تولید سال ۹۹ اضافه کردیم.

 وی به توجه به ساخت داخل در اجرای پروژه‌های مناطق نفتخیز جنوب اشاره کرد و افزود: بر اساس اسناد مناقصه، واردات حداقل ۸۴ قلم کالای اساسی که ساخت داخل است را ممنوع کردیم و با این اقدام، ۸۰ درصد کالای پروژه‌های ۲۸ مخزن در داخل تامین می‌شود.

 محمدی تاکید کرد: برای نخستین بار با شرکت‌های لوله‌سازی داخلی در بخش ساخت لوله‌های بدون درز وارد مذاکره شدیم و اکنون سفارش لوله‌های مورد نیاز برای افزایش و نگهداشت تولید ۲۸ مخزن در داخل انجام شده است. 

 وی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های نفتی در این منطقه با رعایت کامل اقدامات زیست محیطی است، افزود: در اجرای طرح توسعه ۲۸ مخزن، هیچ گازی در مشعل سوزانده نمی‌شود، همچنین برای نخستین بار، پیوست اجتماعی در این قراردادها داشتیم تا الزام‌های مسئولیت‌های اجتماعی و زیست‌محیطی را انجام دهند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار