مدیرعامل شرکت توسعه نیشکروصنایع جانبی:

۳۵۹هزار تن شکر خام در شرکت توسعه نیشکرخوزستان تصفیه شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 11 فروردین 1400 | 20:11 ب.ظ
۳۵۹هزار تن شکر خام در شرکت توسعه نیشکرخوزستان تصفیه شد مدیرعامل شرکت توسعه نیشکروصنایع جانبی گفت:۳۵۹هزار تن شکر خام(زرد) از آبان پارسال تاکنون در این شرکت تصفیه و پس از تبدیل به شکر سفید به بازارهای داخلی عرضه شده است.

عبدعلی ناصری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: تا پایان مرداد ماه امسال که پایان عملیات تصفیه شکر در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است در مجموع ۷۲۰هزار تن شکر خام که ۹۰هزار تن آن شکر زرد وارداتی و بقیه آن شکر تولیدی این شرکت است تبدیل به شکرسفید خواهد شد.
وی گفت: در یک بازه زمانی ۱۸۰روزه از آبان تا آخر پایان مرداد ماه، روزانه ۲هزار و ۵۰۰تن شکر خام به شکر سفید تبدیل می‌شود.

آغاز عملیات داشت نیشکر در واحدهای هفت گانه نیشکری
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان از شروع عملیات داشت محصول نیشکر در سطح ۶۹هزار و ۵۰۰هکتار از اراضی واحدهای هفت گانه نیشکری وابسته به این شرکت خبر داد.
ناصری افزود: عملیات کشت و داشت نیشکر در واحدهای هفت گانه در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته حدود پنج هزار هکتار افزایش دارد.
وی گفت: با این سطح کشت نیشکر در واحدهای هفت گانه وابسته به این شرکت ، پیش بینی می‌شود تولید محصول راهبردی شکر در این شرکت درسال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ برای نخستین بار به رقم بی سابقه ۷۰۰هزار تن برسد.
عملیات اجرایی واحدهای هفتگانه نیشکری خوزستان درسطح ۸۴هزار هکتار در جنوب و شمال اهواز از دهه ۷۰ شروع و از ابتدای دهه ۸۰ یکی پس از دیگری به بهره برداری رسیدند.
واحدهای هفتگانه نیشکری سلمان فارسی،  حکیم فارابی ، امام خمینی(ره) ، دهخدا ، امیرکبیر ، میرزاکوچک خان و دعبل خزاعی حدود ۴۰درصد شکر کشور را تامین می‌کنند.
واحدهای نیشکری هفت تپه و کارون از دیگر واحدهای مستقل تولید شکر در خوزستان هستند.
پیش بینی شده امسال (۱۴۰۰-۱۳۹۹)تولید شکر درواحدهای هفتگانه شرکت توسعه و صنایع جانبی خوزستان به رقم بی سابقه ۶۱۲هزار تن برسد.
نیاز سالانه کشور به شکر ۲.۲ میلیون تن است که از این میزان ۱.۵میلیون تن در داخل تولید می‌شود و حدود ۷۰۰هزار تن شکر خام از خارج وارد می شود که بخش مهمی از شکر خام (زرد) وارداتی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان به شکر سفید تبدیل می‌شود.
براساس برنامه چشم انداز ۱۴۰۴ ، حدود ۷۰درصد تولید شکر مورد نیاز کشور درخوزستان تامین خواهد شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار