استقبال بالا از طرح قرآنی در نوروز / ۲۳۱ اثر در مسابقات حافظ خوانی و شاهنامه‌خوانی بررسی می‌شود

تاریخ انتشار: جمعه 13 فروردین 1400 | 17:21 ب.ظ
استقبال بالا از طرح قرآنی در نوروز / ۲۳۱ اثر در مسابقات حافظ خوانی و شاهنامه‌خوانی بررسی می‌شود دبیر ستاد نوروزی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: مسابقه حافظ خوانی و شاهنامه‌خوانی با استقبال بالایی مواجه شد و شهرستان آبادان نیز بیشترین شرکت‌کننده را در سطح استان داشت.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، سید محمد سیدی دبیر ستاد نوروزی سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت: طرحی تحت عنوان “قرآن حفظ کن و جایزه بگیر” در ایام نوروز آغاز شد که همچنان در حال برگزاری است و بر اساس آن به افراد در سه رده سنی ۷ تا ۱۲ سال، ۱۳ تا ۱۸ سال و بالای ۱۹ سال سوره‌هایی از قرآن اعلام می‌شود.
وی عنوان کرد: این افراد سوره‌ها را حفظ می‌کنند و درنهایت یک امتحان از آن‌ها گرفته می‌شود و به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌گردد.
سیدی بابیان اینکه استقبال خوبی از این طرح صورت گرفت، عنوان کرد: تعداد شرکت‌کنندگان در انتهای کار اعلام می‌شود و امتحان پایانی طرح نیز انتهای هفته برگزار می‌شود.
دبیر ستاد نوروزی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: یکی دیگر از برنامه‌های نوروزی که توسط سازمان منطقه آزاد اروند برای ایام نوروز تدارک دیده شد برنامه حافظ خوانی و شاهنامه‌خوانی بوده است.
وی بابیان اینکه استقبال از این دو برنامه از برنامه‌های دیگر نیز بیشتر بوده است، عنوان کرد: تعداد زیادی آثار به ما ارسال‌شده است و علی‌رغم پایان یافتن مهلت ارسال، مردم برای ما آثار جدید ارسال می‌کنند.
دبیر ستاد نوروزی سازمان منطقه آزاد اروند افزود: تا این لحظه ۲۳۱ اثر به دست ما رسیده که ۱۳۳ اثر مربوط به حافظ خوانی و ۹۸ اثر مربوط به شاهنامه‌خوانی بوده است.
سیدی بیان کرد: با توجه به اینکه ممکن است افرادی در ایام نوروز در منطقه آزاد اروند حضور نداشته باشند یا اینکه قبلاً ساکن این منطقه بوده و در حال حاضر در دیگر شهرها حضورداشته باشند محدودیت مکانی برای آن در نظر نگرفتیم.
وی افزود: بیشترین شرکت‌کنندگان از استان خوزستان بوده‌اند و پس‌ازآن نیز از استان‌های تهران، خراسان رضوی، کرمان، لرستان، زنجان، اصفهان، مازندران، کرمانشاه، مرکزی، بوشهر، خراسان شمالی، فارس، چهارمحال بختیاری، ارومیه، هرمزگان و گلستان در این دو مسابقه شرکت کرده‌اند.
سیدی بابیان اینکه درمجموع از ۱۸ استان شرکت‌کننده داشتیم، بیان کرد: بیشترین شرکت‌کنندگان در استان خوزستان از شهرستان آبادان بودند.
دبیر ستاد نوروزی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: این دو مسابقه تا پایان ایام نوروز ادامه خواهد داشت و در آخر نیز برندگان نهایی آن اعلام می‌شوند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار