فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دشت آزادگان اقدامات قرارگاه شهید سلیمانی در این شهرستان را برای مقابله با ویروس کرونا تشریح کرد.

تاریخ انتشار: دوشنبه 16 فروردین 1400 | 22:03 ب.ظ
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دشت آزادگان اقدامات قرارگاه شهید سلیمانی در این شهرستان را برای مقابله با ویروس کرونا تشریح کرد. به گزارش رکشاورزی پرس به نقل از  سپاه نیوز؛ مهدی طرفی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دشت آزادگان گفت: قرارگاه طرح شهید سلیمانی با هدف مبارزه با ویروس منحوس کرونا تشکیل شد و کار خود را در هفته بسیج پارسال آغاز کرد.جبهه شهید سلیمانی مقابل کرونا استوار است.   وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی […]

به گزارش رکشاورزی پرس به نقل از  سپاه نیوز؛ مهدی طرفی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دشت آزادگان گفت: قرارگاه طرح شهید سلیمانی با هدف مبارزه با ویروس منحوس کرونا تشکیل شد و کار خود را در هفته بسیج پارسال آغاز کرد.جبهه شهید سلیمانی مقابل کرونا استوار است.

 

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی دارای ۳ تیم حمایتی، نظارتی و مراقبتی است، افزود: از هفته بسیج تا ۲۲ بهمن ماه سال ۹۹، اقدامات بسیار خوب و موثری در بُعد حمایتی انجام شد و که در مرحله اول انجام اقدامات حمایتی به سپاه پاسداران، اقدامات نظارتی به هلال احمر و اقدامات مراقبتی به شبکه بهداشت و درمان واگذار شده است.

 

طرفی بیان داشت: در بُعد حمایتی، اقداماتی از جمله؛ گندزدایی، توزیع کمک‌های مومنانه، کمک به نیازمندان و مستضعفان و همچنین گروه‌های در معرض خطر کرونا ویروس صورت گرفت، البته با شدت گرفتن این بیماری در دشت آزادگان و وقوع وضعیت قرمز، قرارگاه شهید سلیمانی هم فعالیت‌های خود را تحت عنوان “تشدید طرح شهید سلیمانی” افزایش داد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دشت آزادگان تصریح کرد: در طرح “تشدید طرح شهید سلیمانی” سپاه با راه اندازی ۶۴ تیم مراقبتی، ۸۱ تیم حمایتی و ۸۱ تیم نظارتی با بسیج کردن همه اقشار، اصناف و حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج وارد کارزار عمل شد و با بکارگیری حدود یک هزار نفر نیرو و سازماندهی ۱۵ قرارگاه در سطح شهرستان این طرح عملیاتی شد.

 

وی این طرح را عامل بهبود رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در جامعه به ویژه بین اصناف و بازاریان که به توصیه‌ها بی توجه بودند دانست و اظهار داشت: در تیم‌های مراقبتی نیز بسیجیان با طی کردن آموزش‌های مختلف نمونه گیری و تست کووید ۱۹ در ۱۲ مرکز جامع سلامت در دشت آزادگان و ۲ بیمارستان شهرستان پا به پای کادر بهداشت و درمان به مردم خدمت می‌کنند.

 

طرفی با بیان اینکه انجام روزانه یک هزار مورد تست کرونا با کمک بسیجیان انجام می‌شد، ادامه داد: با ورود نیرو‌های حمایتی، رزمایش‌های پی در پی ۴ هزار بسته کمک‌های مومنانه و بسته‌های بهداشتی و غذایی برگزار شد، همچنین پخت ۳۰ هزار پُرس غذا، توزیع آبمیوه، آب معدنی و … به مرحله اجرا درآمد.

 

وی با بیان اینکه قرارگاه شهید سلیمانی قرارگاهی پویا و فعال محسوب می‌شود، تصریح کرد: آخرین رنگ بندی محله ها، جمع بندی آمار تعداد فوتیها، بیماران بستری، برگزاری جلسه‌های مشترک با حضور مسئولان و روسای دستگاه‌های اجرایی و همچنین ارائه راهکار‌های تخصصی جهت قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا ویروس از دیگر اقدامات و فعالیت‌های این قرارگاه به شمار می‌روند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار