با راه‌اندازی يك توربوكمپرسور جديد توسط متخصصان نفت و گاز آغاجاری

ظرفیت ایستگاه تزریق گاز پارسی ۴۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 فروردین 1400 | 08:15 ق.ظ
ظرفیت ایستگاه تزریق گاز پارسی ۴۰ درصد افزایش یافت با هدف افزایش ۴۰ درصدی تزریق گاز به میدان نفتی پارسی و همچنین امکان تزریق در میدان نفتی پرنج­، یک دستگاه توربوکمپرسور با توان نامی ۱۷ مگاوات از نوع سه محوره به عنوان ردیف چهارم ایستگاه تزریق گاز ۷۰۰ پارسی توسط متخصصان مناطق نفت‌خیز جنوب راه‌­اندازی شد.   به گزارش کشاورزیرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نفت‌خیز، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با […]

با هدف افزایش ۴۰ درصدی تزریق گاز به میدان نفتی پارسی و همچنین امکان تزریق در میدان نفتی پرنج­، یک دستگاه توربوکمپرسور با توان نامی ۱۷ مگاوات از نوع سه محوره به عنوان ردیف چهارم ایستگاه تزریق گاز ۷۰۰ پارسی توسط متخصصان مناطق نفت‌خیز جنوب راه‌­اندازی شد.

 

به گزارش کشاورزیرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نفت‌خیز، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با بیان این خبر اظهارداشت: این ردیف دارای تنها توربین سه محوره در سطح مناطق نفت‌خیز جنوب است که ظرفیت ایستگاه تزریق گاز ۷۰۰ پارسی را حدود ۴۰ درصد افزایش داده و امکان تزریق در میدان پرنج را نیز فرآهم آورده است.

 

مهندس پژمان قضائی­‌پور گفت: راه‌اندازی و بکار­گیری این توربوکمپرسور به واسطه تحریم‌­ها میسر نشده بود و بسیاری از سیستم‌­ها و بخش‌­های این توربوکمپرسور دارای نواقص بود، به‌نحوی که امکان راه‌اندازی و کارکرد مستمر آن بدون پشتیبانی فنی و قطعاتی سازنده اصلی بسیار مشکل و امکان ناپذیر به نظر می‌رسید.

 

وی تصریح کرد: با استفاده از توان نیروهای متخصص و متعهد، بسیاری از سیستم‌­های این توربوکمپرسور و قطعات آن بازطراحی و یا تغییر طراحی شد و نقص‌­های این ماشین با تکیه بر دانش فنی‌ و مهندسی موجود در سطح مناطق نفتخیز جنوب بر طرف شد و در ابتدای سالی که مزین به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها است، این توربوکمپرسور راه اندازی و بدون اشکال در سرویس عملیاتی قرار گرفت.

 

مهندس قضائیپور گفت: راه­‌اندازی این توربوکمپرسور با استفاده از توانمندی و دانش کارشناسان و متخصصان شرکت بهره­‌برداری نفت و گاز آغاجاری در بخش‌­های تعمیرات مکانیک، برق، ابزاردقیق، راه‌اندازی و فرآیند  وهمچنین مشارکت مدیریت تولید  شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، بدون حضور شرکت سازنده و هزینه ارزی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد، بطوریکه این اقدام جهادی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال صرفه­‌جویی مستقیم دربر داشته است.

 

مدیرعامل شرکت بهره‌­برداری نفت و گاز آغاجاری خاطرنشان ساخت: ایستگاه تزریق گاز ۷۰۰ پارسی یکی از راهبردی‌ترین ایستگاه‌­های تزریق گاز در سطح شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که امکان تزریق گاز در میدان نفتی پارسی را فرآهم می‌آورد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار