آغاز برداشت خوشه‌های طلایی گندم در خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 21 فروردین 1400 | 17:51 ب.ظ
آغاز برداشت خوشه‌های طلایی گندم در خوزستان رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که خوزستان بزرگترین تولید کننده گندم و دارای بیشترین سطح زیر کشت این محصول راهبردی در کشور است گفت: تولید گندم، حمایت از کشاورز و مانع زدایی از مسیر تولید وظیفه ذاتی ماست.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن حضور در نخستین برداشت گندم از مزارع استان گفت: خوزستان بزرگترین تولید کننده گندم و دارای بیشترین سطح زیر کشت این محصول راهبردی در کشور است.

وی افزود: امسال سطح زیر کشت گندم در استان بین ۵۷۰ تا ۶۰۰ هزار هکتار است که امیدواریم با آغاز برداشت در استان شاهد تولید بسیار مطلوبی  باشیم.

امیری زاده در ادامه تصریح کرد: با توجه به سطح  مزارع در خوزستان امیدواریم همچنان بتوانیم بزرگترین تولید کننده گندم از نظر کمی و کیفی در کشور باقی بمانیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی با بیان این مطلب که خوزستان بیش از ۷ سال پیاپی رتبه اول خرید و تولید گندم در کشور را به خود اختصاص داده است اظهار داشت: خوزستان تامین و‌متعادل کننده غلات در کشور است و ما با این میزان تولید بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن خرید و معادل بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن تولید گندم در استان  در بازه زمانی حدودا ۶۰ روزه خواهیم داشت.

این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر خوزستان گندم بیش از ۱۲ و نیم میلیون نفر را در کشور تامین می‌کند.

امیری زاده گفت: در سال ۹۹ با توجه به وضعیت نامساعد بارندگی در استان بیش از ۵۰ درصد از اراضی دیم استان قابل برداشت نبوده و تنها بخشی از اراضی در شمال و شمال شرق استان قابل برداشت است که مجموعا معادل ۵۷۰ تا ۶۰۰ هزار هکتار گندم آبی و دیم در استان خوزستان قابل برداشت خواهد بود .

وی ضمن اشاره به ارقام کشت شده در استان بیان کرد: ارقام بسیار متنوعی در استان کشت می‌شود اما بیش از ۹۰ درصد کشت را چمران و مهرگان تشکیل می‌دهند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار