حاشیه نگارى کشاورزى پرس بر بازداشت معاون صمت خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 22 فروردین 1400 | 16:05 ب.ظ
حاشیه نگارى کشاورزى پرس بر بازداشت معاون صمت خوزستان 🔴حاشیه‌نگاری کشاورزی پرس بر بازداشت معاون صمت خوزستان ❇️روز گذشته خبر بازداشت معاون سازمان صمت استان خوزستان توسط سربازان اطلاعات سپاه در فضای مجازی و محافل مختلف به خبر اول تبدیل شد. خبر اول از این بابت که وی به عنوان مسئول تنظیم ستاد بازار استان، یعنی تامین کننده و تعیین کننده مایحتاج شهروندان، یعنی […]

🔴حاشیه‌نگاری کشاورزی پرس بر بازداشت معاون صمت خوزستان

❇️روز گذشته خبر بازداشت معاون سازمان صمت استان خوزستان توسط سربازان اطلاعات سپاه در فضای مجازی و محافل مختلف به خبر اول تبدیل شد.
خبر اول از این بابت که وی به عنوان مسئول تنظیم ستاد بازار استان، یعنی تامین کننده و تعیین کننده مایحتاج شهروندان، یعنی تامین نان سفره مردم!

🖋️یادداشت سمیه غافلی کشاورزی پرس همه می‌دانیم که تامین به موقع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی از مهمترین وظایف ستاد تنظیم بازار است و در برخورد با کسانی که کالاهای اساسی را احتکار می کنند و معیشت مردم را قربانی سودجویی خود می‌کنند، خود مسئولین ستاد تنظیم بازار نقش اساسی را دارند و نباید هیچ گونه اغماضی صورت بگیرد.
این در حالی است که گرانی های اخیر و یا کمبود کالاهای اساسی در سطح بازار استان همزمان با کشور به یکی از نگرانی‌های اصلی مردم در طبقات مختلف تبدیل شده و در طبقه پایین جامعه آنها را با تامین حداقل ها دچار مشکل ساخته است.

در عین حال، روز گذشته خبر دست اولی نقل محافل و نیز فضای مجازی شد؛ مبنی بر اینکه سربازان ستاد اطلاعات سپاه، معاون اقتصادی سازمان صمت استان را که مسئول ستاد تنظیم بازار میباشد به همراه چند نفر دیگر را بازداشت کردند.
هرچند تا به این لحظه هیچگونه جزئیاتی از این اقدام توسط سربازان گمنام امام زمان عجل الله (اطلاعات سپاه) و هیچ یک از ارگانهای دولتی و رسمی دیگر اعلام نشده است.

در اینجا ضمن قدردانی از نیروهای همیشه حاضر و پرافتخار اطلاعات سپاه استان که در جهت دفاع از منافع مردم و برای جلوگیری از ایجاد هرگونه خللی در تامین نیازهای مردم، مخلان را شناسایی و برخورد قانونی می کنند؛ باید تاکید کرد مردم استان از ستاد اطلاعات سپاه استان درخواست ورود به دیگر پرونده‌های اقتصادی با حجم بالا را دارند تا حقوق بیت‌المال بیش از این ضایع نگردد.

اما در این بین؛ موضوع مهم دیگری که در این یادداشت نگارنده با این هدف به آن پرداخته است،نشر تصویر معاون سازمان صمت در حالی که دستبند بر دستان وی نقش بسته بود، می باشد.

اگر چه نشر خبر از یک سو به قدرت و تسلط ستاد سپاه اطلاعات می‌پردازد اما نشر تصویر متهم در فضای عمومی و مجازی با واکنش و بازتاب فراوانی از سوی شهروندان و مخاطبان روبرو شد.

برخی از شهروندان به نقد فرد متهم یعنی رئیس ستاد تنظیم بازار استان پرداختند و برخی دیگر از اینکه قبل از ثابت شدن ارتکاب جرم توسط متهم، تصویر وی رسانه‌ای شد، نقد و ابراز نگرانی و تاسف نمودند.

تصویر بردار این لحظه و نشر دهنده آن که به صورت حرفه ای در حالی که تابلوی سازمان صمت استان بر پشت سر متهم نقش بسته بود؛ به ثبت تصویر اقدام می کند؛ جالب و قابل تامل می باشد.

اما در این میان، باید تاکید داشت؛ همه انسان‌ها شایسته احترام بوده و از کرامت ذاتی برخوردارند. بی‌جهت نیست که پیامبر اکرم (ص) فرمودند «حیثیت و آبروی مؤمن، همانند حرمتِ جان و مال اوست و کسی که از حیثیت و آبروی برادر دینی خود دفاع کند، برای او هفتاد هزار سپر از آتش جهنم خواهد بود و هر کس برای عیب‌جویی و فاش کردن اسرار برادر دینیش گام بردارد، نخستین گام او ورود به جهنم خواهد بود و خداوند اسرار و عیوب او را نزد همه خلایق، فاش و علنی خواهد ساخت» و آنگونه که امام جعفر صادق(ع) فرموده‌اند: «عزّت و بزرگی انسان، در عدم تَعرّض به حیثیت دیگران است.»

اما آیا کسانی هم که در مظان اتهام هستند یا مرتکب جرمی می‌شوند هم از این توصیه به حفظ آبرو برخوردارند؟

به اعتقاد بنده، بین اتهام و مجرمیت، فاصله زیادی وجود دارد که همه جا بر مراعات حریم خصوصی اشخاص تاکید شده است.

چرا که حتی خطرناک ترین متهمان نیز شایسته احترام هستند که در اینجا به دفاع از کرامت و منزلت انسانی تاکید می شود.

حال که تصویر متهم به عنوان نقش اول تامین نظارت و بازرسی کالاهای اساسی مردم به صورت گسترده منتشر شد، باید گفت؛ اگر بی‌گناهی متهم ثابت و حکم بر برائت وی صادر شود، طبعا در چنین شرایطی، حیثیت بر باد رفته متهمی که قبل از اثبات جرم، مهر و برچسب مجرمانه‌ای بر پیشانی وی خورده است، با هیچ قیمتی اعاده نخواهد شد و شاید چنین انسان نگون‌بختی هرگز فرصت بازگشت شرافتمندانه به آغوش جامعه را نیابد؛ زیرا جامعه به آسانی، پذیرای این فرد نخواهد بود!


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار