استاندار خوزستان با مدیران و شرکای اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان دیدار کرد

تاریخ انتشار: دوشنبه 23 فروردین 1400 | 11:37 ق.ظ
استاندار خوزستان با مدیران و شرکای اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان دیدار کرد استاندار خوزستان در نشستی صمیمانه با مدیران و شرکای اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان دیدار کرد و مشکلات و مطالبات آنها را مورد توجه قرار داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، عصر شنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۰  نشست صمیمانه استاندار خوزستان با مدیران و شرکای اجتماعی اداره کل، با حضور ارسلان غمگین، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار و جمعی از شرکای اجتماعی برگزار شد.
ارسلان غمگین در این جلسه ضمن تبریک نوروز باستانی اظهار کرد: با توجه به شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، بخش اعظم و عملیاتی که میتوانند این موانع را شناسایی کرده و در جهت تسهیل و رفع آنها اقدام کنند، بخش خصوصی است.
وی افزود: مسیر رونق تولید از پشتیبانی ها و مانع زدایی ها می گذرد، ضروری است در هنگام مراجعه تولیید کنندگان تنها به قوانین اشاره نکرده و تا جایی که ممکن است قوانین را به نفع تولیید کننده تفسیر کنیم تا با رفع موانع و پشتیبانی های مورد نیاز با کمک یکدیگر شاهد رونق تولید و قطع وابستگی ها که از اهداف مقدس نظام و از منویات مقام معظم رهبری است، باشیم.
در ادامه جلسه فرشید پورحاجت، رییس انجمن صنفی انبوه سازان استان و دبیر کانون انبوه سازان کشور مسایل و مشکلات حوزه انبوه سازان مسکن را بیان کرد و مشکل تورم و گرانی مصالح به خصوص شن و ماسه و سیمان را یکی از مشکلاتی خواند که امروز با آن دست به گریبان هستند..
وی قیمت فعلی خرید و فروش سیمان در بازار آزاد را، ۳۸ هزار تومان عنوان کرد که بسیار گران است، این در حالی است که قیمت مصوب درب کارخانه ۱۹ هزار و پانصد هزار تومان است وی همچنین گسترش حاشیه نشینی در شهر اهواز را یکی دیگر از معضلات استان خواند.
رادمهر، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پیمانکاران نفت، گاز و پتروشیمی نیز به بیان مشکلات خود در حوزه های نفت و گاز و پتروشیمی پرداخت. وی عدم امکان رقابت شرکتهای تاسیساتی استان با رقبای خارج از استان را از مشکلات این شرکتها دانست و رقابت با رقبای خصولتی را نیز برای شرکتها و پیمانکاران تاسیساتی را مشکل خواند و خواستار تعویق اقساط و معوقات بانکی شرکتهای تاسیساتی شد.  
حمید اسکندری، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارخانه های آجر استان و عضو هیات مدیره کانون کارفرمایان استان از انجمن تولید آجر و سفال نیز در ادامه از مشکلات نهاده های دامی برای مرغداران خبر داد و گفت در حال حاضر ذرت و سویای مورد نیاز را از بندر امام به دزفول منتقل و سپس در استان توزیع می کنند که این موضوع باعث ایجاد مشکل برای مرغداران سطح استان شده است. وی خواستار توزیع نهاده ها در اهواز بجای دزفول شد.
هوشنگ درویشی، رئیس هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار از مشکلات ایجاد تشکل های کارگری در مناطق آزاد خبر داد و از سکوت قانون در این مورد گفت، وی موضوع مشکل بکارگیری نیروهای پیمانکاری در مشاغل دارای ماهیت دائمی بجای استفاده از نیروی رسمی و قراردادی در این مشاغل را عنوان کرد.
وی از مشارکت مردمی در بازرسی از کارگاهها در ایام تعطیلات و توزیع ۲۰ هزار ماسک در مناطق محروم استان خبر داد و خواستار تشکیل جلسه کمیسیون کارگری شد و همچنین از مداخله بی مورد نمایندگان مجلس در این حوزه ها و از تحمیل نیرو به سبب قولهای انتخاباتی و مداخله در مدیریتهای تشکلات گلایه کرد.
امیرسرداری، رئیس اتاق تعاون استان نیز از بدهی حدود یک میلیارد تومان در اسناد اتاق پس از تغییرات هیات مدیره خبر داد و گفت: این بدهی پرداخت شده و پرداختهای پرسنل اتاق تعاون هم به روز رسانی شده است و از اضافه کردن داور جدید از قضات و وکلای استان و رفع انحصار قبلی خبر داد. وی ۱۶۰۰ مراجعه کننده جهت داوری به اتاق و درآمدی بالغ بر ۹۸۰ میلیون تومان در دوره حضور هیات مدیره جدید را عنوان کرد و خواستار نگاه ویژه به واحدهای تولیدی بخش تعاون شد..
شمالی زاده عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارخانه های آرد استان نیز مشکل خوراک دام را مجددا مطرح کرد و از عدم تحویل ذرت و خوراک دام انتقاد کرد.
عبد الحسین عبایی، رییس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشستگان تامین اجتماعی خوزستان نیز در این نشست از ۲۲۰ هزار بازنشسته تحت پوشش خود خبرداد و گزارشی از عملکرد آن کانون و اجرای سه جانبه گرایی ارایه داد. وی سطح پایین دریافتی و هزینه های درمانی بازنشستگان تامین اجتماعی را از مشکلات اصلی این حوزه برشمرد و گفت: این مطالبات می بایست از طریق مراجع قانونی ذی صلاح و در فضایی آرام پیگیری شوند.
امید سلامت، رئیس انجمن صنفی نفتکش داران اهواز و رییس کانون رانندگان حمل کالای جاده ای استان نیز از وجود مشکل در افزایش بی رویه قیمتهای قطعات و لاستیک و روغن و دیگر مایحتاج مورد نیاز رانندگان استان خبر داد. وی مشکل حمل سوخت در جاده قدیم بندر امام خمینی (ره) را عنوان کرد و این موضوع را نقض قوانین ایجاد آزاد راهها دانست و از دریافت هزینه های سنگین در آزادراههای استان از تانکرهای نفتکش و حمل سوخت انتقاد کرد.
فرزاد حیدری دبیر کانون انجمن های صنفی کارفرمایی استان از ۹۵ انجمن صنفی زیرمجموعه کانون استان خبر داد و از دستور استاندار مبنی بر استفاده از ظرفیت کانون انجمن های صنفی و بخش خصوصی در شورای گفتگو تقدیر کرد و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان را تنها دستگاهی دانست که تاکنون با این بخش ارتباط مثبت داشته است، وی خواستار صدور دستور استاندار جهت حضور نماینده کانون در ستاد استانی کرونا شد.
قربان درویشی دبیر اجرایی خانه کارگر استان نیز در این نشست از عدم امکان متقاعد نمودن معاون اقتصادی استاندار به عندان یکی از مشکلات حوزه اجرای قوانین کار در مناطق آزاد و ویژه خبر داد.
نادری عضو هیئت مدیره انجمن صنفی پیمانکاران آبیاری تحت فشار استان نیز از بیکاری فارغ التحصیلان استان در این بخش انتقاد کرد. وی از استفاده از تولیدات کارخانجات خارج از استان در تامین لوله مورد نیاز بخش آبیاری نیز گلایه کرد.
استاندار خوزستان پس از شنیدن مطالبات و مشکلات شرکای اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان مقرر کرد پس از این، جلسه تنظیم بازار با حضور کلیه اعضا و تشکل ها و بخش خصوصی به منظور بررسی مشکلات این بخش برگزار شود.
همچنین به منظور بررسی مشکلات انجمن صنفی پیمانکاران حوزه های نفت و گاز و پتروشیمی، جلسه ایی در دفتر استاندار با حضور حسن زاده معاون اقتصادی استاندار و محمدی مدیر عامل مناطق نفت خیز جنوب و ۲ نفر از انجمن صنفی پیمانکاران نفت، گاز و پتروشیمی برگزار شود.
استاندار خوزستان همچنین بر برگزاری جلسه شورای گفتگو دولت با بخش خصوصی با حضور همه اعضا و بخش خصوصی و تشکلات فعال تاکید کرد و دستور داد پس از این از نمایندگان کارگران، کارفرمایان و خانه کارگر در جلسه ستاد کرونا به عنوان عضو ناظر حضور داشته باشند.
لازم به ذکر است؛ این جلسه با هشت مصوبه به پایان رسید همچنین این نکته حائز توجه و اهمیت است که همه تشکلات، شرکای اجتماعی صنفی، کارگری و کارفرمایی از عملکرد بیش از یک سال ارسلان غمگین، مدیرکل جهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تقدیر کرده و اشاره کردند که پس از سالهای متمادی با مدیریت موفق وی، تشکلات کارگری کارفرمایی در ارتباطی بسیار نزدیک و همراه با آرامش و در کنار هم به امور جاری جامعه خود می پردازیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار