به گزارش کشاورزی پرس به نقل ازروابط عمومی سازمان:
امیرحسین نظری بیان کرد : تمامی کالاها و خدمات پیش از رسیدن به بازار عرضه، قیمت مصوب دارند و صاحبان واحدهای صنفی بر اساس این قیمت گذاری باید نسبت به فروش و عرضه یک محصول یا کالا اقدام کنند.
وی گفت : دراین بین چگونگی آگاهی مردم از واقعی یا غیر واقعی بودن قیمتها و اطمینان از نبود تخلف در این زمینه نیز به راحتی امکان پذیر است.
رییس سازمان صمت گفت : پیش از مراجعه به بازار برای خرید کالا و خدمات مورد نظر، سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات یا ۱۲۴، مرجعی ایمن برای خریدی آگاهانه و مطمئن است ،سامانهای که به دو صورت الکترونیکی و شماره تلفن، در اختیار عموم مردم قرار داده شده است و شهروندان میتوانند با مراجعه به آن، علاوه بر اطلاع از قیمتهای مصوب هرکالا و محصول، تخلفهای صورت گرفته از سوی واحدهای صنفی یا عرضه کنندگان کالا و خدمات را نیز گزارش دهند.
وی بیان کرد : شهروندان میتوانند در صورت ارائه کالا و خدمات با قیمتی بیش از قیمت اعلام شده در سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات یا ۱۲۴، گزارش تخلف و شکایت خود از اصناف متخلف را از طریق بخش ثبت شکایتِ درگاه اینترنتی www.۱۲۴.ir و یا شماره تلفن ۱۲۴ اعلام کنند تا در سریعترین زمان به گزارشهای آنها رسیدگی شود.
در پایان امیرحسین نظری رییس سازمان صمت خوزستان بیان کرد: بی شک، اعتماد شهروندان به این سامانه و گزارشهای ارائه داده از تخلفها، علاوه بر جلوگیری از سود جویی برخی اصناف و صاحبان مشاغل، در کنترل و تنظیم قیمتهای مصوب بازار نیز، نقش پر رنگی ایفا خواهد کرد.