شهردار اهواز: احیای بافت های تاریخی در دستور کار شهرداری و شورا قرار دارد

تاریخ انتشار: شنبه 28 فروردین 1400 | 16:02 ب.ظ
شهردار اهواز: احیای بافت های تاریخی در دستور کار شهرداری و شورا قرار دارد ابراهیم نوشادی شهردار اهواز صبح امروز به همراه سیدحکمت اله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر اقایان ایزدی، فلسفی، موسی پور، حاجتی، باباپور، حیدری و موسوی نژاد از اماکن و ابنیه تاریخی شهر اهواز بازدید کردند. شهردار اهواز در این بازدید که به منظور گسترش همکاری های مشترک […]

ابراهیم نوشادی شهردار اهواز صبح امروز به همراه سیدحکمت اله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر اقایان ایزدی، فلسفی، موسی پور، حاجتی، باباپور، حیدری و موسوی نژاد از اماکن و ابنیه تاریخی شهر اهواز بازدید کردند.

شهردار اهواز در این بازدید که به منظور گسترش همکاری های مشترک میان شهرداری و سازمان میراث فرهنگی صورت گرفت، گفت: یکی از مهمترین موضوعات شهرداری اهواز که بطور جدی پیگیر آن هستیم موضوع احیای بافت و ابنیه تاریخی اهواز است.

نوشادی بیان کرد : احیای ابنیه تاریخی به عنوان میراث شهر در دستور کار شهرداری و شورا قرار گرفته و با توجه به بازدیدی که از برخی از فضا ها صورت گرفته است قصد داریم در سال ۱۴۰۰ حداقل ۳ مورد از این بافت ها را همچون مسجد عامری و گذر پل سفید را بازسازی و احیا نماییم.

وی ادامه داد : تا پیش از این همکاری شهرداری اهواز با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری محدود بوده و تداوم نداشته است که امیدواریم در سال ۱۴۰۰ شروع خوبی در این باب داشته باشیم .

نوشادی همچنین در خصوص موزه منطقه ای خوزستان گفت: شهر اهواز فاقد موزه بوده که سازمان میراث فرهنگی قرار است موزه آب را تبدیل به موزه منطقه ای کند و سازه آن را نیز از سازمان آب و برق تحویل گرفته است.

شهردار اهواز افزود : دراین خصوص نیز اعتبارات خوبی به طرح تعلق گرفته است و بنا گردید شهرداری اهواز ساخت پیرامون موزه را بر عهده بگیرد .

گفتنی است در این رویداد از بناهای موزه منطقه ای.هتل قو، خانه ماپار.سرای معین التجار و ساباط معین التجار، پل سفید، خانه دادرس، بافت عامری و… بازدید بعمل آمد.

یاداور می شود این بازدید در آستانه روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی (در ۱۸ آوریل یا ۲۹ فروردین) انجام شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار