آب و فاضلاب یک دستگاه  خدماتی  است که برای خدمت و کسب  رضایت شهروندان  تلاش می کند و نه یک نهاد سیاسی!

تاریخ انتشار: دوشنبه 30 فروردین 1400 | 23:46 ب.ظ
آب و فاضلاب یک دستگاه  خدماتی  است که برای خدمت و کسب  رضایت شهروندان  تلاش می کند و نه یک نهاد سیاسی!   صادق حقیقی پور روز دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ در حاشیه بازدید از روند اجرای بخشی از پروژه ساماندهی فاضلاب اهواز در کوی ملت با حضور جمعی از مدیران آبفای استان و اهواز و نماینده قرارگاه خاتم الانبیا بعنوان پیمانکار پروژه، در جمع خبرنگاران بیان کرد: پروژه فاضلاب اهواز نسبت به طرح جامع آن، پیشرفت […]

 

صادق حقیقی پور روز دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ در حاشیه بازدید از روند اجرای بخشی از پروژه ساماندهی فاضلاب اهواز در کوی ملت با حضور جمعی از مدیران آبفای استان و اهواز و نماینده قرارگاه خاتم الانبیا بعنوان پیمانکار پروژه، در جمع خبرنگاران بیان کرد: پروژه فاضلاب اهواز نسبت به طرح جامع آن، پیشرفت ۴۲ درصدی دارد که انعقاد قرارداد با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا موجب پیشرفت این پروژه تا ۶۰ درصد خواهد شد.
وی با بیان اینکه اعتبارات تخصیص یافته، جوابگوی پروژه‌های این شرکت نیست؛ گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ قرار بود ۶هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به ۸۰۰ روستای خوزستان پرداخت شود که متاسفانه پرداخت نشد.
حقیقی پور با اشاره به مبحث یکپارچه سازی و ادغام آب روستایی گفت: این اتفاق در حالی انجام پذیرفت که پیش بینی مناسب و دقیقی از ادغام و تبعات و مشکلات آن صورت نپذیرفته بود ؛ ضمن این که آبفای روستایی دچار مشکلات زیادی هم بود، و ناگهان با ادغام و یکپارچه سازی و احاله ی مسوولیت های آن به دوش آب و فاضلاب استان، همزمان با مساله ی غیزانیه مواجه شدیم.
وی در همین رابطه افزود: کل اعتباری که برای پروژه‌های روستایی آبفای خوزستان در نظر گرفته شده بود ۳۰۰ میلیارد ریال بود، در حالی که ما در سال گذشته تنها در غیزانیه یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای این موضوع هزینه کردیم.
مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان گفت: توسعه ی بی حساب و کتاب شهر اهواز و فقدان سیسیتم مدیریت یکپارچه ی شهری باعث شده که در اهواز ۷۰هزار انشعاب غیرمجاز و ۶۰۰ کیلومتر شبکه آب فرسوده داشته باشیم که این موارد مشکلات زیادی را برای این شرکت ایجاد کرده است. وقتی شهر بر مبنای اصول مهندسی و توسعه ی متوازن گسترش می یابد، برای همه ی دستگاه ها منجمله آب و فاضلاب ایجاد هزینه ی چند برابر و مشکلات متعدد می کند.

نصب روزانه ۴۰ شاخه لوله در اهواز توسط آبفا
حقیقی پور افزود: با وجود همه ی مشکلات در شرکت آب و فاضلاب ، در سال گذشته ۸۷ کیلومتر خطوط ریزشی فاضلاب در اهواز ساماندهی شد و روزانه حدود ۴۰ شاخه لوله برای نوسازی شبکه فاضلاب اهواز نصب شد.

دست یاری به سوی همه ی مسوولین و مدیران و رسانه ها دراز می کنیم

حقیقی پور با بیان اینکه تنها بیان مشکلات درست نیست و باید کارها و تلاش‌هایی که در حوزه آبفا انجام گرفته نیز گفته شود افزود: متولی جمع‌آوری آب‌های سطحی استان آبفا نیست اما به دلیل نبود سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی در خوزستان ، این آب‌ها در فاضلاب جاری می‌شوند و مشکلاتی را برای سیستم فاضلاب ایجاد می کنند.
وی با اشاره به سیاه نمایی و تخریب به جای انتقاد در برخی از رسانه ها گفت: ما از هر گونه نقد منصفانه استقبال می کنیم و نقد منصفانه برای ما راهگشاست و تمام پروژه ها و عملکرد آب و فاضلاب قابل نقد است؛ ولی یک عده تخریب را با نقد اشتباه گرفته اند و این انتظار از رسانه ها می رود که یک خود پالایشی منصفانه در میان آنها اتفاق بیفتد. وی در همین رابطه افزود: انتظار داریم رسانه ها با نقد و روشنگری به فرهنگ سازی عمومی در حوزه ی مصرف آب و نیز دیگر حوزه های اختیارات و خدمات و مشکلات آب و فاضلاب کمک برسانند و پیش از هر چیز بدانند که این مجموعه آب و فاضلاب یک دستگاه خدماتی است و نه یک نهاد سیاسی که درگیر مسائل سیاسی می شود.
وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص شایعه ی استعفا یا برکناری شان از سمت مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان گفت: مدیران همانجور که آماده ی کار و خدمت هستند باید آماده ی جابجایی هم باشند و این یک رفتار سازمانی و داخلی همیشگی است. ولی در خصوص استعفا یا برکناری من چنین مساله ای واقعیت ندارد؛ و روابط عمومی شرکت نیز در این رابطه تکذیبیه صادر کرده است و این موضوع یک بحث انحرافی و حاشیه ای است.

وی در ادامه با اشاره به تلاش قرارگاه خاتم الاانبیا بعنوان یک نیروی انقلابی و پیگیر گفت: وقتی طرف قرارداد شرکت آب و فاضلاب چنین تشکیلات انقلابی است، دیگر نباید فضاسازی های تخریبی و تضعیف شرکت با حاشیه آفرینی و اخبار کذب وجود داشته باشد و همه باید کمک کنند تا پروژه های آب و فاضلاب که برای رضایت مردم در حال انجام است هر چه سریع تر نتیجه بدهد.
وی گفت: برای هر چه زودتر نتیجه دادن پروژه ی دفع آبهای سطحی و افزایش راندمان دفع فاضلاب ، ۱۰ ایستگاه پمپاژ با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در اهواز اختصاص یافته است.
اعتبار صندوق توسعه ملی منبعی برای کمک به پروژه فاضلاب اهواز است
حقیقی پور بیان کرد: ۵۰ میلیون یورو با دستور رهبر معظم انقلاب برای کمک به پروژه فاضلاب اهواز اختصاص یافته و این اعتبار در کنار اعتبار ملی و استانی آن استفاده خواهد شد.
وی گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان پیمانکارپروژه به دلیل عملکرد خوب و داشتن بیشترین ماشین آلات انتخاب شده است و از محل ماده ۵۶ بالغ بر ۲۵ درصد اعتبار این پروژه را برای کمک در روند کار پرداخت می‌کند و از همین مسیر پس از اتمام آن، مبلغ به قرارگاه برخواهد گشت.
وی افزود: پروژه ساماندهی فاضلاب اهواز بر اساس زمان انعقاد تفاهم نامه در مدت زمان ۳۶ ماه باید انجام شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: پروژه فاضلاب کوت عبدالله مرکز شهرستان کارون نیز همزمان با اهواز آغاز شده است و از خرداد امسال شتاب بیشتری می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان افزود: از سال ۹۶ تا ۹۹ ، ظرف سه سال، حدود یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب در خوزستان اصلاح شد.
وی گفت: آبفای خوزستان با مشکلات زیادی روبه رو است و موضوع آبفای روستایی نیز به آن اضافه شده با این وجود تلاش می‌شود که مشکلات آب و فاضلاب این استان را که بسیار قدیمی هستند و مربوط به این سالهای جدید نیست، برطرف کنیم.
جمعی از مدیران آبفای خوزستان و اهواز به همراه خبرنگاران از سه پروژه ی در حال فعالیت آب و فاضلاب اهواز، پروژه ی تقویت و افزایش فشار آب کوی عین دو ؛ پروژه ی اصلاح شبکه ی فاضلاب عین دو ؛ و طرح بزرگ فاضلاب اهواز کوی ملت ، بازدید کردند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار