غمگین در آستانه هفته بزرگداشت کارگر:

رشد فراگیر تولید در گرو حمایت از امنیت شغلی کارگران است

تاریخ انتشار: سه شنبه 31 فروردین 1400 | 22:16 ب.ظ
رشد فراگیر تولید در گرو حمایت از امنیت شغلی کارگران است مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان رشد فراگیر و جهش فزاینده تولید را در گرو حمایت از کارگران و امنیت شغلی آنها دانست.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، ارسلان غمگین امروز دوشنبه ۳۰ فروردین ماه در جلسه هماهنگی کمیته بزرگداشت “هفته کار و کارگر” خوزستان که با حضور
فرمانده بسیج کارگری استان، دبیرخانه اجرایی خانه کارگر استان، رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار، معاون اجتماعی ناحیه انتظامی استان، رییس و دبیر کانون انجمن های صنفی کارفرمایی استان و نماینده صدا و سیمای مرکز استان برگزار شد، بر برگزاری هرچه بهتر گرامیداشت هفته کار و کارگر تاکید کرد.

وی افزود: بی شک یکی از مصادیق نامگذاری سال ۱۴۰۰ توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها، تاکید بر نقش موثر و جایگاه بی بدیل کارگران شریف است.

غمگین با اشاره به تحریم های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا خاطر نشان کرد: رشد فراگیر تولید و حفظ اشتغال موجود خصوصا در این شرایط سخت کشور، در گرو سیاستهایی است که حامی کارگران زحمت کش باشد.

وی ادامه داد: هفته بزرگداشت کار و کارگر فرصت مناسبی است که ضمن تقدیر از این قشر موثر جامعه برای ارتقا سطح کیفی زندگی معیشتی و بهبود وضعیت کار و امنیت شغلی آنها تلاش کرد.

غمگین با تاکید بر اینکه اگر کارفرمایی نباشد، قطعا کارگری وجود نخواهد داشت و بالعکس، گفت: همیشه سعی کردیم میان کارگر و کارفرما توازن منطقی و عقلی برقرار کنیم‌ تا موجب ارتقا امنیت شغلی و در نتیجه رشد فزاینده تولید برای هر دو گروه باشیم.

وی ادامه داد: با نیم نگاهی به یکسال و نیم اخیر  و در مقایسه با سالهای گذشته به خوبی میتوان به رشد  روحیه همکاری و ارتباط دوستانه شرکای اجتماعی با  اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان پی برد و با جدیت میتوان گفت تا کنون چنین وحدت رویه ای در این سطح میان شرکای اجتماعی و اداره کل وجود نداشته است.

غمگین اضافه کرد: ایجاد ارتباط دو سویه با همکاری متقابل در دراز مدت موجب رفع مشکلات، رشد و ارتقا سطح کیفی زندگی و تزریق روحیه نشاط و ایجاد انگیزه در میان کارفرمایان و کارگران خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ارتباط قوی و مثمر ثمر مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با شرکای اجتماعی،  یک نقطه قوت برای اهدافی است که در پیش رو داریم.

غمگین تلفیق برنامه های بسیج، شرکای اجتماعی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان را در جهت برگزاری هر چه با شکوهتر هفته بزرگداشت کار و کارگر مهم عنوان کرد و گفت: امیدواریم اقداماتی که در جهت بهبود معیشت کارگران انجام دادیم و تلاش هایی که در این هفته خواهیم کرد بصورت ملموس در جامعه کارگری حس شود.

وی در ادامه با اشاره به صدها اقدام قابل توجه و ارزنده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: پس از ۱۴ سال و با تلاش های فراوان وزیر جهادی و ولایی، همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام شد که کاری بسیار بزرگ بود که با جرات و جسارت صورت گرفت؛ به همین دلیل نباید اقدامات شایسته مقام عالی وزارت را نادیده گرفت و برای جامعه هدف بیان نکرد، چرا که دور از انصاف است.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تاکید کرد: امسال نیز مانند سال گذشته تلاش میکنیم به منظور انعکاس اقدامات مطلوب کارگران استان، با همکاری و تشریک مساعی مدیران ذی ربط و با توجه به محدودیت های ناشی از همه گیری بیماری کووید ۱۹ با استفاده از همه امکانات تبلیغی، ترویجی و رسانه ای در برگزاری هر چه بهتر آیین های این هفته و تکریم و تجلیل از کارگران عزیز اقدام کنیم.

گفتنی است در پایان این نشست احکام اعضای کمیته بزرگداشت هفته کار و کارگر اعطا شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار