تمکین به قانون اصلی ترین موضوع زندگی اجتماعی است

تاریخ انتشار: سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 | 14:37 ب.ظ
تمکین به قانون اصلی ترین موضوع زندگی اجتماعی است به گزارش کشاورزی پرس به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، اسماعیل زمانی در آئین تکریم و معارفه مدیرعامل این سازمان، اظهار داشت: منطقه آزاد اروند بعد از دوران بازسازی که در زمان خود چندان موفق نبود، با هدف توسعه و بازسازی شهرهای آبادان و خرمشهر ایجاد شد. او با […]

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، اسماعیل زمانی در آئین تکریم و معارفه مدیرعامل این سازمان، اظهار داشت: منطقه آزاد اروند بعد از دوران بازسازی که در زمان خود چندان موفق نبود، با هدف توسعه و بازسازی شهرهای آبادان و خرمشهر ایجاد شد.

او با اشاره به اینکه محور‌های اقتصادی شهرستان های آبادان و خرمشهر پس از جنگ از بین رفته بود، افزود: تأسیس منطقه آزاد اروند راهی برای برون رفت از مشکلات اجتماعی و اقتصادی منطقه بود.

زمانی آسیب های به جا مانده از ۸ سال جنگ تحمیلی را بسیار وسیع دانست و گفت: بودجه برای زیرساخت‌ها هیچ گاه در منطقه آزاد اروند کافی نبود، بودجه این سازمان در هشت سال گذشته ۳۵ هزار میلیارد ریال بود و این در حالیست که برای رفع مشکل مشکلات آب و فاضلاب این ۲ شهرستان، ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.

وی با تأکید بر این مهم که پس از جنگ ابتدا می بایست زیرساخت‌ها در آبادان و خرمشهر ایجاد می‌شد تا هزینه‌های منطقه آزاد اروند صرف کارهای عمرانی در این منطقه نشود، اذعان داشت: مجموع درآمد منطقه آزاد اروند در هفت سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد ریال بوده که ۷۰ درصد از این مبلغ، صرف اجرای طرح‌های عمرانی و ۳۰ درصد نیز صرف هزینه های جاری شده است.

زمانی تأکید کرد: در شهر های آبادان و خرمشهر باید بیش از دیگر شهرها اعتبارات جهت ترمیم زیرساخت ها به دستگاه های اجراییشان تخصیص داده می شد.

اسماعیل زمانی از جمله مزیت های منطقه آزاد اروند را معافیت مالیاتی و گمرکی بیان کرد و گفت: این معافیت‌ها برای ورود کالا برای صنایع و واحدهای تولیدی در کل شهرهای آبادان و خرمشهر است؛ منطقه آزاد اروند در یک محدوده گمرکی است و هر کالایی وارد این محدوده شود قاچاق محسوب نمی شود اما با کمال تأسف تاکنون نتوانسته ایم مجوز ورود کالا به منطقه آزاد اروند را اعمال کنیم.

مدیرعامل پیشین سازمان منطقه آزاد اروند ورود اتباع خارجی بدون روادید به منطقه آزاد اروند پیش از پاندمی کرونا را امتیاز بسیار خوبی برای منطقه مطرح کرد که توانست در این مدت یک میلیارد و۵۰۰ میلیون دلار ارز آوری داشته باشد و افزود: از آذرماه سال ۱۳۹۶ تا اسفند ۱۳۹۸ بیش از چهار میلیون و پانصد هزار نفر گردشگر خارجی به منطقه آزاد اروند وارد شدند که ۹۵ درصد آنها عراقی بودند.

او ورود گردشگران خارجی به منطقه آزاد اروند را فرصتی برای ایجاد ۱۰هزار شغل عنوان کرد و یادآور شد: در این مدت با ورود گردشگران خارجی بیش از یک میلیارد دلار صادرات مسافری عمدتا تولیدات داخلی از منطقه آزاد اروند انجام شده است.

وی همچنین اظهار داشت: توانستیم طی اقداماتی موافقت وزارت بهداشت و درمان را جهت اختصاص ۲۰۰ هزار دوز واکسن کرونا برای مردم منطقه از محل اعتبارات این سازمان با ارز دولتی دریافت کنیم؛ که تحقق یافتن این موضوع نیاز به پیگیری نمایندگان محترم دو شهرستان در مجلس شورای اسلامی دارد.

زمانی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: تلاش ما تحقق بخشیدن به ۵ مزیت مهم مناطق آزاد برای رفاه مردم دو شهرستان بود که شامل؛ معافیت مالیاتی، معافیت گمرگی، ورود اتباع خارجی بدون ویزا، معافیت قانون کار و مبادلات ارزی خارج از محدوده سرزمین اصلی می شد.

اسماعیل زمانی خطاب به نمایندگان مردم شهرستان های آبادان و خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: از دیگر موضوعاتی که نمایندگان می بایست پیگیر آن باشند، تأمیین اعتبار برای زیرساخت های منطقه است که در مصوبه توسعه منطقه آزاد اروند توسط دولت تصویب شده و باید هر ساله تحقق پیدا کند، همچنین موضوع مهم دیگر اعمال مزیت های منطقه آزاد است که حق مردم بوده و شما نیز بعنوان نمایندگان بوم خود، نباید اجازه دهید نمایندگان دیگر شهرها در مجلس این فرصت ها را از این منطقه بگیرند.

زمانی در پایان صحبت هایش تصریح کرد: منطقه آزاد ایجاد شده تا بسترهای سرمایه گذاری خارجی و داخلی را فراهم کند؛ که برای رسیدن به این مهم باید زیرساخت ها را در مناطق لجستیک مثل شلمچه، شهرک های صنعتی، بندر و … فراهم کنیم و اگر انتظارات مردم و عمران و آبادی را برآورده نکنیم به این خواسته دست نمی یابیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار