تکمیل سلول و راه اندازی کارخانه پردازش سایت صفیره اهواز در دست اقدام است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 8 اردیبهشت 1400 | 18:21 ب.ظ
تکمیل سلول و راه اندازی کارخانه پردازش سایت صفیره اهواز در دست اقدام است رئیس سازمان پسماند شهرداری اهواز گفت: ساخت دیوارهای بتنی پیش ساخته برای ساماندهی سگ های بلاصاحب آغاز و تکمیل سلول، راه اندازی مجدد کارخانه پردازش و تفکیک زباله در محل سایت صفیره در دست اقدام است. به گزارش کشاورزی پرس به نقل از سایت شهرداری اهواز، محمود ثابت قدم رئیس سازمان پسماند شهرداری اهواز با […]

رئیس سازمان پسماند شهرداری اهواز گفت: ساخت دیوارهای بتنی پیش ساخته برای ساماندهی سگ های بلاصاحب آغاز و تکمیل سلول، راه اندازی مجدد کارخانه پردازش و تفکیک زباله در محل سایت صفیره در دست اقدام است.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از سایت شهرداری اهواز، محمود ثابت قدم رئیس سازمان پسماند شهرداری اهواز با اشاره موضوع ساماندهی سگ های بلاصاحب گفت: مدیریت شهری جلسات متعددی را برای ساماندهی سگ های بلاصاحب برگزار کرد که خوشبختانه با هماهنگی و همیاری شرکت نفت، محیط زیست و منابع طبیعی، زمینی به مساحت ۵ هکتار برای احداث پناهگاهی برای سگ های بلاصاحب در پارک شهروند در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

ثابت قدم تصریح کرد: به دلیل مجاورت با چاههای نفت، برای تعیین دقیق زمین ملاحظاتی وجود دارد، باید مسائل ایمنی بررسی و پس از آن جانمایی دقیق مشخص شود که شرکت نفت در حال بررسی و نهایی کردن این جانمایی است که امیدواریم در هفته ی آینده به اتمام برسد.

رئیس سازمان پسماند ادامه داد: پس از جانمایی و تعیین محل، بلافاصله عملیات زیرسازی پناهگاه آغاز میشود، با پیگیری های شهردار اهواز و ادامه روند تعامل و هم افزایی بین دستگاهی مقرر شد ماشین آلات شرکت نفت برای زیرسازی محوطه و نصب دیوارهای پیش ساخته بکار گرفته شوند.

ثابت قدم با بیان اینکه برای محوطه سازی پناهگاه سگ های بلاصاحب نیاز به ساخت ۱۵۰۰ متر دیوار بتنی است، اظهار کرد: با همکاری شرکت توسعه و نیشکر خوزستان دیوارهای پیش ساخته برای محوطه سازی این پناهگاه توسط یکی از شرکت های زیر مجموعه توسعه نیشکر که در زمینه ساخت قطعات بتنی فعالیت دارد، در حال ساخت است که برای دیوارکشی و محصور سازی در اختیار شهرداری اهواز قرار می گیرد.

وی گفت: پس از پایان عملیات اجرایی به کمک NGO ها ، ساماندهی سگ های بلاصاحب را عملیاتی می کنیم که امیدواریم در ماه های آینده خبرهای خوبی را در این زمینه به شهروندان بدهیم.

رئیس سازمان پسماند درباره سایت پسماند اهواز عنوان کرد: سایت صفیره در نزدیکی روستای صفیره واقع در بخش غیزانیه با مساحت ۱٢۵ هکتار محل دفن زباله های شهرهای اهواز، شیبان و کوت عبدالله است که روزانه ٨۰۰ تا ۱۰۰۰ تن زباله تولیدی این شهرها در این محل دفن می شود.

ثابت قدم با اشاره به دفن غیراصولی زباله در چند سال اخیر گفت: شهردار جدید اهواز اهتمام ویژه ای برای حل معضل دفن زباله و ساماندهی سایت صفیره دارد که در این مدت راهکارهایی از جمله ساخت و تکمیل سلول شماره دو و راه اندازی مجدد کارخانه پردازش در دستور کار سازمان قرار گرفت.

وی افزود: سلول شماره ٢ سایت صفیره در حال حاضر ٧۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در ادامه پروسه تکمیل سلول و همچنین خرید لوله های زهکشی برای هدایت شیرابه سلول، در حال طی کردن مراحل قانونی برای تامین اعتبار، مناقصه و تعیین پیمانکار هستیم.
رئیس سازمان پسماند با بیان اینکه ساخت سلول شماره ٢ سایت صفیره مهمترین راهکار برای دفن اصولی زباله ها است، تصریح کرد: کارخانه پردازش و تفکیک زباله در محل سایت صفیره در ماه های گذشته دچار ایراد شده است، که در حال آماده سازی اسناد جهت مراحل قانونی برای تعمیرات و اورهال کردن کارخانه هستیم.

رئیس سازمان پسماند شهرداری اهواز تصریح کرد: با توجه به انباشت زباله در ماه های قبل تردد در سایت صفیره سخت شده بود که باید برای تامین ماشین آلات اقدام میشد که با حساسیت شهردار جدید اهواز و هماهنگی ستاد بحران و دادگستری برای پای کار آمدن و همکاری ارگان ها، شرکت فولاد اکسین، نورد لوله اهواز، فولاد خوزستان و شرکت نفت ماشین آلات خود را در کنار مجموعه شهرداری برای حل این موضوع بکار گرفتند و در ماه اخیر توانستیم به طور موقت مشکل را حل کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم این همکاری و همیاری بین دستگاهی ادامه دار باشد که بتوانیم تا یک ماه آینده با توجه به فرا رسیدن فصل گرما پوشش خاک لازم برای جلوگیری از آتش سوزی را انجام دهیم.
ثابت قدم در پایان ابراز امیدواری کرد با اجرا و آماده سازی سلول شماره ٢ و کارخانه پردازش، شهر اهواز تا سه سال آینده مشکل دفن زباله نخواهد داشت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار