خوشه‌های گندم در اراضی توسعه نیشکر به بار نشست

برداشت خوشه‌های زرین گندم از زمین‌های سرسبز نیشکر

تاریخ انتشار: چهارشنبه 8 اردیبهشت 1400 | 18:24 ب.ظ
برداشت خوشه‌های زرین گندم از زمین‌های سرسبز نیشکر نخستین خوشه‌های گندم در کشت و صنعت های هفتگانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به بار نشست و برداشت خوشه‌های زرین در کنار مزارع سرسبر نیشکر تماشاگهی زیبا آفریده است.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، به گفته معاون بهره‌برداری کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، عملیات برداشت گندم از سطح بیش از ۲ هزار هکتار از مزارع آیش کشت و صنعت‌های هفتگانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی آغاز شده است.

دکتر جعفر آل‌کثیر با بیان این مطلب گفت: این شرکت در کنار نیشکر به عنوان محصول اصلی و استراتژیک، کشت سایر محصولات استراتژیک از جمله گندم ، کلزا و چغندر قند را به دو منظور توسعه کشت پایدار از طریق افزایش تنوع زیستی در مزارع خود و نیز تامین بخشی از نیازهای کشور به این محصولات را در برنامه خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: در حوزه ی کشت های غیرنیشکری، در سال زراعی جاری علاوه بر کشت گندم، ۲ هزار و ۱۵۰ هکتار کلزا و همچنین بیش از دویست هکتار چغندرقند در کشت و صنعت‌های تابعه در برنامه ی تناوب زراعی قرار گرقته و کشت گردیده اند.

۲۰۰ هکتار در کشت و صنعت امام خمینی (ره)، ۵۰۶ هکتار در کشت و صنعت امیرکبیر، ۲۹۲ هکتار در کشت و صنعت میرزا کوچک خان، ۴۶۷ هکتار در کشت و صنعت دعبل خزاعی، ۲۰۰ هکتار در کشت و صنعت سلمان فارسی، ۳۱۰ هکتار در کشت و صنعت فارابی و ۲۸ هکتار در کشت و صنعت دهخدا زیر کشت گندم رفته است

برداشت گندم در اراضی شرکت توسعه نیشکر از ابتدای اردیبهشت ماه شروع شده و محصول آن به مراکز خرید تعاونی های روستایی با قیمت مصوب دولت، تحویل میگردد و بقایای گیاهی آن نیز جهت تامین خوراک دام و همچنین تهیه کمپوست بعنوان بستر کشت جهت استفاده در پرورش قارچ خوراکی توسط پیمانکاران جمع آوری و مورد استفاده قرار می‌گیرد.
گفتنی است در زراعت های غیر نیشکری این شرکت، هیچگونه بقایا سوزانده نمی‌شود و همکاران با علم بر مفید بودن آن برای بهبود خواص فیزیکی و شیمیایی خاک و نیز کاهش اثرات زیست محیطی، آنها را با ادوات مناسب کشاورزی با خاک مخلوط می‌کنند.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار