استاندار خوزستان: وزیران نیرو و جهاد کشاورزی قول شروع فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری را دادند

تاریخ انتشار: پنجشنبه 9 اردیبهشت 1400 | 14:49 ب.ظ
استاندار خوزستان: وزیران نیرو و جهاد کشاورزی قول شروع فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری را دادند استاندار خوزستان گفت: وزیران محترم نیرو و جهاد کشاورزی در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس قول شروع فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری را دادند.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان روز چهارشنبه در نشست ویدئو کنفرانسی استانداران با معاون اول رئیس جمهور گفت: امسال ۱۲۴۵ میلیارد تومان اعتبارات روستایی و مناطق محروم خواهیم داشت که توزیع شهرستانی آن هم در حال انجام است.

وی افزود: ۳۷۰ میلیارد تومان اعتبارات راه روستایی و ۱۷۰ میلیارد تومان هم در بخش آب روستایی منظور شده که جمعاً حدود ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

سلیماتی ادامه داد: از بنیاد علوی، بنیاد مستضعفین، بنیاد برکت و گروه‌های وابسته به سپاه و بسیج هم خواستیم به مناطق محروم و روستایی و بودجه‌های استانی کمک نمایند تا کلیه پروژه های خرد که ۳۰۰ پروژه در بخش های آب، راه، بهداشت و درمان، مدرسه سازی و سایر نیازهای روستایی در سراسر استان است اجرایی شود.

وی بیان کرد: با انجام این طرح ها یک تحول خوبی خواهیم داشت و این اعتبارات علاوه بر اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و حق آلایندگی است.

استاندار خورستان توضیح داد: علاوه بر این اقدامات دیگری برای آب شرب، روان آب ها و پیشگیری از سیل داریم همچنین برای پروژه‌های اشتغالزایی برای روستاها امسال با نظارت دقیق تر امیدواریم حداکثر استفاده را از این امکانات داشته باشیم.

سلیمانی گفت: برای زیرساخت ها علاوه بر اعتبارات استانی اعتبارات ملی را در بسیاری از جاده ها و پروژه های داریم.

استاندار خورستان تصریح کرد: از طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری حدود ۲۷۰ هزار هکتار آن اجرا شده که نواقصی دارد که دنبال مرتفع کردن آن هستیم.

سلیمانی اظهار داشت: وزیران محترم نیرو و جهاد کشاورزی در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس قول شروع فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری را دادند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: همچنین با وزیر محترم نفت رایزنی کردیم و پیگیر هستیم اعتبارات خوبی برای مشکلات زیرساختی استان اختصاص یابد و در صورت تخصیص این اعتبارات ظرف دو سه سال بخش بزرگی از مشکلات فاضلاب، آب شرب و روان آب ها حل خواهد شد.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار