استاندار خوزستان خبر داد:

ایجاد اشتغال زیاد در معادن جوبجی

تاریخ انتشار: یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 | 17:21 ب.ظ
ایجاد اشتغال زیاد در معادن جوبجی استاندار خوزستان گفت: شاهد اشتغال افراد زیادی در معادن جوبجی هستیم، در این منطقه ۸۳ واحد معدن وجود دارد و بیش از ۸۰۰ نفر در این معادن مشغول به کار هستند و امیدواریم هرچه سریعتر جاده دسترسی به این معادن نیز احداث شود.

قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار خوزستان در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: امروز مباحثی از جمله راه دسترسی به معادن جوبجی در شهرستان رامهرمز، اعتراض صنفی رانندگان جاده‌ای کالای خوزستان در خصوص مسائل تامین اجتماعی مربوط به قراردادهای حمل و نقل نفتی و همچنین دلایل توقیف کالاهای صادراتی به ظن قاچاق مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از پایگاه خبری استانداری خوزستان وی افزود: در بحث جاده دسترسی به معادن جوبجی در شهرستان رامهرمز، صحبت‌هایی با وزیر صمت انجام شده است تا از طریق اعمال ماده ۹ قانون تملک اراضی که بر اساس آن، زمین تملک و پول آن به حساب دادگستری واریز می‌شود؛ مشکل حل شود و وزیر صمت نیز موافقت خود را اعلام کرده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: بر حسب موافقت وزیر صمت، نامه‌ای تنظیم و به ایشان ارسال شد؛ موافقت شفاهی وزیر گرفته شده است و منتظر موافقت کتبی ایشان هستیم و قرار است در کمیسیون مربوطه در کوتاه‌ترین مدت، مجوز ساخت این راه دسترسی به معادن جوبجی رامهرمز داده شود.

سلیمانی‌دشتکی گفت: شاهد اشتغال افراد زیادی در معادن جوبجی هستیم؛ در این منطقه ۸۳ واحد معدن وجود دارد و بیش از ۸۰۰ نفر در این معادن مشغول به کار هستند و امیدواریم هرچه سریعتر جاده دسترسی به این معادن نیز احداث شود.

وی با اشاره به اعمال ماده ۳۸ و اعتراض صنفی رانندگان جاده‌ای کالای خوزستان در خصوص مسائل تامین اجتماعی مربوط به قراردادهای حمل و نقل نفتی عنوان کرد: بر اساس اعمال ماده ۳۸، رانندگانی که در جاده‌های کشور تردد دارند باید قراردادی با تامین اجتماعی داشته باشند و مطابق با مجوزی که اداره راهداری به آن‌ها می‌دهد باید به سازمان تامین اجتماعی حق بیمه بپردازند تا امکان تردد داشته باشند.

استاندار خوزستان گفت: سازمان تامین اجتماعی در سطح ملی تفاهم‌نامه‌هایی با این گروه صنفی منعقد کرده است. در آخرین تفاهم‌نامه، دو بند وجود داشت که در این بندها اجازه داده می‌شد مطالبات سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ حق بیمه رانندگان بدون استناد به بدهی‌های قبلی رانندگان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود. در بند دیگر نیز اتحادیه مربوطه موظف شده بود که صورت وضعیت بدهی‌های قبلی را نیز پرداخت کند.

سلیمانی‌ دشتکی ادامه داد: با مکاتباتی که با وزیر کشور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام دادیم، قرار است بند یک تفاهم‌نامه سازمان تامین اجتماعی با رانندگان مبنی بر پرداخت مطالبات سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ در بحث حق بیمه رانندگان بدون استناد به بدهی‌های قبلی رانندگان به سازمان تامین اجتماعی اجرایی شود و این بند، منوط به پرداخت صورت وضعیت بدهی‌های قبلی نشود.

وی گفت: محموله‌ای وارد کشور شده بود و قرار بود از طریق استان‌های کرمانشاه و خوزستان به دلایلی برگشت داده شود. در این رفت و برگشت‌ها بخش اعظمی از این محموله صادر شد اما بخشی از آن در رفت و برگشت از مرز چذابه در عراق با مشکل مواجه شد.

استاندار خوزستان افزود: برخی‌ها فکر می‌کردند که این محموله، کالای قاچاق است که قرار است کمیته‌ای تخصصی تشکیل و در مدت یک هفته وضعیت آن مشخص شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار