کارگران و کارفرمایان در سامانه جامع روابط کار ثبت نام کنند

تاریخ انتشار: دوشنبه 13 اردیبهشت 1400 | 15:36 ب.ظ
کارگران و کارفرمایان در سامانه جامع روابط کار ثبت نام کنند رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبادان با حضور در ویژه برنامه« هلال اروند»، گفت: همه کارگران و کارفرمایان منطقه با حضور در دفاتر پیشخوان دولت در سامانه جامع روابط کار، ثبت نام کنند.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، آیین معنوی اولین شب قدر در ویژه برنامه «هلال اروند» با حضور، یعقوب خان تمبی رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبادان، حاج محمد بدری مداح اهل بیت، هاشم خنفری رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی خرمشهر، محبوبه آل علی سرپرست اداره کار و خدمات اشتغال منطقه آزاد اروند و گروه تعزیه فاروق، برگزار شد.

در این شب معنوی و در راستای سلسه برنامه های گرامی داشت هفته کارگر، یعقوب خان تمبی رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبادان، با حضور در این برنامه بر ضرورت ثبت نام همه کارگران و کارفرمایان در سامانه جامع روابط کار تاکید کرد و افزود: کارگران و کارفرمایان برای پیگیری مطالبات و حق و حقوق خود، ثبت الکترونیکی شکایات بدون مراجعه حضوری به مراجع حل اختلاف و ثبت قراردادهای کار نیروی انسانی توسط کارفرمایان، می بایست با ثبت نام در این سامانه کد رهگیری دریافت کنند.

خان تمبی بحث دوگانگی قوانین کار در منطقه آزاد را یکی از دغذغه های جامعه کارگری آبادان و خرمشهر عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به این مهم اداره کار و خدمات اشتغال منطقه آزاد اروند و ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبادان و خرمشهر همواره در جهت ایجاد راه کارهای مناسب برای وضعیت کارگران تلاش می کنند و هدف هر دو طرف این است که بتوانند حداقل امنیت شغلی و حقوق کارگری را حفظ کنند.

کارگران سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند

هاشم خنفری رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی خرمشهر نیز با گرامی داشت هفته کار و کارگر، از جایگاه ویژه این قشر زحمتکش در گرداندن چرخ اقتصاد کشور گفت و افزود: کارگر جایگاه ویژه ای در قانون اساسی و اسلام دارد.

وی بر اهمیت و نقش کارگران در توسعه اقتصاد و تولید تأکید کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری با توجه بر اهمیت و نقش تولید در پیشرفت اقتصادی کشور در سنوات اخیر نام گذاری سال را بر محور تولید گذاشته اند، در همین راستا نقش کارگران در توسعه و احیای اقتصاد ملی بسیار مهم و اثرگذار است و بدون حضور آنها تولید محقق نخواهد شد.

خنفری کارگران را سربازان خط مقدم تولید و جنگ اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: توسعه، حیات و رشد اقتصادی کشور مرهون مجاهدت های کارگران زحمت کش است و به همین دلیل حقوق حقه آنها باید محقق شود.

توانمند سازی کارگران با دوره های آموزشی

محبوبه آل علی سرپرست اداره کار و خدمات اشتغال منطقه آزاد اروند با تبریک به تلاشگران عرصه کار و تولید از ارتباط تنگاتنک با جامعه کارگری منطقه گفت و افزود: با توجه به اینکه با جامعه عظیم کارگران در ارتباط هستیم، می بایست درک بالایی از مشکلات و مسائل این جامعه زحمت کش و تلاشگر داشته باشیم تا بتوانیم به مشکلات آنها رسیدگی کنیم.

وی از اقدامات هفته کارو کار گر خبر داد و اظهار داشت: با توجه به محدودیت ناشی از ویروس کرونا تلاش کردیم با حضور در واحدهای تولیدی از کارگران در مجموعه های خودشان تقدیر و تشکر کنیم.

او یکی از اقدامات مثبت در این هفته را علاوه بر تقدیر از خادمین کارگری و کارگران نمونه؛ قدردانی از خانواده های شهدای کارگری ، رزمندگان، ایثارگران و کارگران حادثه دیده، عنوان کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد در سال های آینده نیز به صورت متمرکز از این جامعه عزیز و زحمت کش تجلیل کنیم.

آل علی توانمند سازی کارگران را از جمله اهداف این نهاد در سال جدید دانست و گفت: امسال بنا است در راستای توانمندسازی کارگران با برگزاری دوره های آموزشی آنلاین، اقدامات موثری داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: سرکشی بر کارگاه ها به صورت مستمر و پایش اجرای قوانین کار، از دیگر اقداماتی است که در راستای رسیدن کارگران به حقوقشان در سال جاری با قاطعیت، انجام می دهیم.

اجرای تعزیه فاروق با موضوع تولد امام اول شیعیان علی (ع) و تقدیر از خادمین کارگران و کارگران نمونه از دیگر برنامه های شب هجدهم از ماه مبارک رمضان در رویژه برنامه « هلال اروند» بود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار