آموزش یکی از مهم ترین زیرساخت های منطقه است

تاریخ انتشار: سه شنبه 14 اردیبهشت 1400 | 18:23 ب.ظ
آموزش یکی از مهم ترین زیرساخت های منطقه است سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: آموزش یکی از مهم ترین زیرساخت های منطقه در رسیدن به توسعه اقتصادی و اجتماعی است.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، حسین گروسی در نشست شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند که با حضور دو نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی جلیل مختار و سید محمد مولوی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند،فرماندار ویژه شهرستان آبادان، مدیر آموزش این سازمان، مدیرکل اداره نوسازی مدارس استان خوزستان و دیگر مسئولین فرهنگی برگزار شد، ضمن تبریک هفته گرامی داشت مقام معلم، افزود: امیدواریم در عرصه آموزش، تعلیم و تربیت بتوانیم آنگونه که شایسته مردم با فرهنگ و ایثار گر منطقه آزاد اروند است، عمل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه رشد تعلیم و تربیت و ارتقاء سطح کیفیت آموزش و پرورش؛ توسعه اقتصادی و اجتماعی را در پی خواهد داشت، اظهار داشت: تا زمانی که زیرساخت های اصلی در منطقه که آموزش یکی از مهم ترین آنهاست شکل نگیرد، جذب سرمایه گذار محقق نخواهد شد.

گروسی خاطرنشان کرد: در کشورهایی که به امر آموزش و پرورش توجه کرده اند، سرانه رشد و درآمد اقتصادی، امنیت و دیگر گزینه هایی که برای یک جامعه لازم است؛ رشد چشم گیری داشته است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند ضمن اشاره به اینکه دانشگاه محل تحصیلات تکمیلی است و تعلیم و تربیت و زیرساخت اصلی در آموزش و پرورش اتفاق می افتد، تصریح کرد: رسالت ما در این شورا بالاتر از ساخت چند مدرسه است، باید کاری کنیم نرم افزارهایی جذب شود که معلمین و متخصصین برجسته در حوزه های آموزرش و پرورش اولویت اول ما باشد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش، بهداشت و درمان، مسکن و اشتغال ۴ شاخص مهمی هستندکه تمامی افراد یک جامعه به آن نیاز دارند و باید مورد توجه ویژه مسئولین، قرار گیرند.

گروسی ضمن بیان اینکه از ظرفیت نمایندگان با توجه به عضویتشان در کمسیون های تخصصی می بایست استفاده شود، گفت: باید تلاش کنیم توجه دستگاه های ملی به این منطقه بیشتر شود؛ نباید به صرف منطقه آزاد بودن بقیه دستگاه ها خود را کنار بکشند، بلکه همه با هم تلاش کنیم بودجه ملی که حق این دو شهرستان است، پیگیری شود.

او با تأکید بر این مهم که قرار نیست ما مسئولین دستگاه های اجرایی رفع مسئولیت کرده و یکدیگر را مقصر بدانیم، اظهار داشت: خط فاصله ای نداریم، همه در کنار هم هستیم و موضوع پنهانی وجود ندارد؛ باید نگاه مسئولین ملی را به اروند عوض کنیم چرا که همه سازمان ها می بایست تعهد اجتماعی داشته باشند و همسو با هم پیش بروند؛ نباید در این میان یکدیگر را متهم به کم کاری کنیم.

حسین گروسی، اذعان داشت: نباید به وضعیت موجود راضی شویم، باید دست به دست هم دهیم و ایده پردازی کنیم. امروز جنگ ما جنگ اقتصادی است اما اگر بخواهیم پایه اقتصاد را در دراز مدت بسنجیم، باید به آموزش اهمیت دهیم.

وی ماندگاری افراد در این منطقه را در گرو ارتقا زیرساخت ها دانست و افزود: می توان از ظرفیت های منطقه بیشتر استفاده کنیم و در هر حوزه پیشنهادات را ارائه دهیم تا توسعه متوازن شکل بگیرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند ضمن اشاره به اینکه اگر تعهدی ایجاد می کنیم باید به آن عمل کنیم، گفت: نگاهمان را به شهرستان های آبادان و خرمشهر می بایست تغییر و توجه بیشتری به آنها نشان دهیم تا بتوانیم به نقطه مطلوب برسیم.

گفتنی است دستور جلسه، بررسی مواردی نظیر؛ تکمیل فضاهای آموزشی نیمه کاره و مورد نیاز آموزش و پرورش، اجرایی نمودن مفاد صورتجلسه فی مابین سازمان و وزارت آموزش و پرورش جهت تهیه تبلت دانش آموزی و فراهم نمودن سخت افزار مورد نیاز برای دسترسی و بهره برداری از برنامه شاد، به کار بستن تمهیدات و تآمین اقلام مورد نیاز جهت رعایت پروتکل های بهداشتی در امتحانات نهایی و کنکور ، تعیین و تکلیف عوارض ۵ درصدی قانون شوراها و عدم واریز آن طی ۲ سال گذشته از طرف شهرداری و در نهایت راه اندازی هنرستان کشاورزی ، باغبانی و موتورهای دریایی، بودند که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفتند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار