سرپرست مدیریت تولید مناطق نفتخیز جنوب؛

افزایش ۷ برابری تزریق گاز به مخازن نفتی در یکماه

تاریخ انتشار: چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 | 13:43 ب.ظ
افزایش ۷ برابری تزریق گاز به مخازن نفتی در یکماه سرپرست مدیریت تولید مناطق نفتخیز جنوب از افزایش ۷ برابری تزریق گاز به مخازن نفتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در مقایسه با اسفند ۱۳۹۹ خبر داد. به گزارش کشاورزی پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز،  مهندس نورانی این میزان افزایش تزریق در بازه زمانی بسیار کوتاه را نشان دهنده آمادگی بخش‌­های عملیاتی […]

سرپرست مدیریت تولید مناطق نفتخیز جنوب از افزایش ۷ برابری تزریق گاز به مخازن نفتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در مقایسه با اسفند ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز،  مهندس نورانی این میزان افزایش تزریق در بازه زمانی بسیار کوتاه را نشان دهنده آمادگی بخش‌­های عملیاتی این شرکت در جهت تقویت تولید صیانتی، حفظ محیط زیست و جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه قلمداد کرد.

لازم به ذکر است هم اکنون در میدان‌های نفتی کرنج، پارسی،پرنج، مارون، کوپال، هفتکل وآغاجاری، عملیات تزریق گاز با هدف تثبیت فشار مخزن و افزایش ضریب بازیافت استخراج نفت صورت می­گیرد و گاز مورد نیاز تزریق به مخازن نفتی از محل جمع‌آوری گازهای همراه، گازهای آغار ودالان، شرکت ملی گاز ایران و میدان پارس جنوبی تامین می‌شود.

همه ساله با توجه به کمبود گاز در زمستان و افزایش مصارف خانگی و صنعتی، تزریق گاز به مخازن نفتی کاهش می‌یابد که با افزایش تزریق در فصول گرم، جبران می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار