استاندار خوزستان: انتقال آب از سد کارون سه به دهدز با اعتبارات مناطق محروم انجام می‌شود

تاریخ انتشار: پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400 | 20:08 ب.ظ
استاندار خوزستان: انتقال آب از سد کارون سه به دهدز با اعتبارات مناطق محروم انجام می‌شود استاندار خوزستان با اشاره به بروز تنش آبی در مناطق مختلف استان خوزستان گفت: از جمله این مناطق شهر دهدز است که پروژه انتقال آب از سد کارون سه به این شهر با اعتبارات مناطق محروم اجرایی می‌شود.

قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات شهر دهدز در استانداری خوزستان اظهارداشت: برآوردهای مختلفی از میزان اعتبار مورد نیاز برای رفع اساسی مشکل آب شرب این منطقه صورت گرفته است اما میزان قطعی این اعتبارات به بعد از انجام بررسی های کارشناسی موکول شد.

وی ادامه‌داد: تلاش می‌شود که با اقدام جهادی و از طریق کمک دستگاه‌های مختلف، از جمله سازمان آب و برق استان و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت، هزینه‌های اجرای این پروژه کاهش و به بهره‌برداری برسد.

استاندار خوزستان یکی از مهمترین نیازهای اجرایی شدن پروژه آبرسانی از سد کارون سه به شهر دهدز را تامین لوله‌های مورد نیاز آن عنوان‌کرد و گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از لوله‌های مورد نیاز برای انجام این پروژه برخوردار است.

وی بیان‌داشت: مدیریت بحران استانداری خوزستان مسئول بررسی نحوه تامین این لوله‌ها است تا برای نحوه واگذاری آنها به مجری پروژه انتقال آب از سد کارون سه به دهدز نیز با وزیر نفت مذاکرات لازم انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان همچنین یادآورشد: این پروژه دارای جزئیات فنی است که معاونت عمرانی استانداری باید طی مدت ۲ هفته در خصوص شیوه اجرای طرح تصمیم‌گیری کند.

استاندار خوزستان ادامه‌داد: سازمان آب و برق خوزستان در اجرای این پروژه با شرکت آب و فاضلاب استان مشارکت خواهد داشت که در این بین نیز تامین پمپ‌های مورد نیاز پروژه بر عهده این سازمان خواهد بود.

سلیمانی دشتکی یادآورشد: همچنین استفاده از حریم خطوط لوله‌های انتقال نفت به اصفهان برای اجرای پروژه آبرسانی به دهدز از جمله تصمیماتی است که به کاهش هزینه‌ها منجر خواهد شد.

وی یادآورشد: در راستای تامین هربنه اجرای پروژه انتقال آب از سد کارون سه به دهدز، از محل اعتبارات مناطق محروم ، بودجه قابل توجهی به این طرح اختصاص خواهد یافت.

استاندار خوزستان بیان‌داشت: اجرای این پروژه در راستای رفع مشکل آب شرب منطقه ضروری است و باید اجرای آن بدون وقفه،اجرایی و عملیاتی شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار