رهاسازی بیش از ۲۵ میلیون قطعه بچه ماهی درآب های خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 | 13:24 ب.ظ
رهاسازی بیش از ۲۵ میلیون قطعه بچه ماهی درآب های خوزستان در سال گذشته بیش از ۲۵ میلیون قطعه بچه ماهی در آب های استان رهاسازی شد.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر کل شیلات خوزستان با بیان اینکه در سال ۹۹ بالغ بر ۸۹ هزار تن انواع محصولات شیلاتی در استان تولید شده  گفت: سطح زیر کشت مزارع فعال آبزی پروری در استان ۱۵ هزار و ۸۳۶ هکتار است.

فتح الله ابوعلی افزود: هم اکنون گونه‌های مختلف ماهیان گرمابی، سردابی، میگو، ماهیان دریایی و خاویاری در استان پرورش داده می‌شوند و  یک هزار و ۷۰ مزرعه فعال آبزی پروری در استان خوزستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه  فعالان این حوزه در سال گذشته ۵۰ هزار و ۱۳۷ نفر بوده اضافه کرد: طی چند سال اخیر بر روی سایر گونه ها از جمله پرورش زالو نیز سرمایه گذاری شد که به صورت مشاغل خرد چندین نفر در این زمینه مشغول به کار شده اند.

ابوعلی همچنین اظها داشت: در سال گذشته یک میلیون و ۹۲۰ هزار قطعه ماهی زینتی در استان پرورش داده شد که اشتغال ۱۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم شد

 وی با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر ۲۵ میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آبی استان رها سازی شد گفت: رهاسازی بچه ماهیان در آب‌های داخلی نقش اساسی در کاهش خسارت به ذخایر ماهیان بومی، حفظ ذخایر، افزایش مقدار ماهیان قابل برداشت، ایجاد اشتغال و تأمین بخشی از پروتئین موردنیاز منطقه ایفا می‌کند.

ابوعلی اضافه کرد: با بهره برداری از طرح‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای شیلات در استان، در آینده نزدیک، امیدواریم، جایگاه اول آبزی پروری شیلات استان در کشور حفظ شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار