باهمکاری مناطق نفتخیز جنوب؛

طرح الگوسازی یکپارچه دارایی‌های میدان آب‌تیمور اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: سه شنبه 21 اردیبهشت 1400 | 14:10 ب.ظ
طرح الگوسازی یکپارچه دارایی‌های میدان آب‌تیمور اجرا می‌شود طرح الگوسازی یکپارچه دارایی‌های نفتی با همکاری مدیریت امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و  پژوهشکده ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز پژوهشگاه صنعت نفت برای نخستین بار در کشور در میدان آب‌تیمور اجرا می‌کنند. به گزارش کشاورزی پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نفتخیز، بر اساس طرح مدل‌سازی یکپارچه، مدل‌های مخزن، چاه‌ها، […]

طرح الگوسازی یکپارچه دارایی‌های نفتی با همکاری مدیریت امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و  پژوهشکده ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز پژوهشگاه صنعت نفت برای نخستین بار در کشور در میدان آب‌تیمور اجرا می‌کنند.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نفتخیز، بر اساس طرح مدل‌سازی یکپارچه، مدل‌های مخزن، چاه‌ها، خطوط لوله و تاسیسات سطح‌الارضی به یکدیگر متصل می‌شود و امکان اجرای هم‌زمان آنها و بهینه‌سازی بر مبنای یک تابع هدف با لحاظ کردن محدودیت‌های تولیدی را ممکن می‌سازد.

تهیه طرح کلان توسعه ناحیه‌ای (MMDP)، تهیه طرح توسعه واقع‌بینانه، بهینه‌سازی تولید و تزریق، شناسایی گلوگاه‌های تولید، بهینه‌سازی زمان نصب پمپ‌ها و کمپرسورها و مسیریابی خطوط لوله روسطحی از مهم‌ترین کاربردهای این رویکرد است.

الگوسازی یکپارچه دارایی‌های هیدروکربوری، رویکردی است که در دهه اخیر به یک استاندارد تبدیل شده است برای نخستین بار در کشور در مناطق نفتخیز جنوب اجرا می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار