جشنواره شهر و رسانه اهواز برای کشف خبرنگاران خلاق است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 | 09:56 ق.ظ
جشنواره شهر و رسانه اهواز برای کشف خبرنگاران خلاق است امید جنوب-رییس هیات داوران ششمین جشنواره شهر و رسانه اهواز گفت: برگزاری این جشنواره از آن جهت اهمیت دارد که تولیدات بومی خود را کشف کنیم و جامعه، نویسندگان و خلاقان آثار فرهنگی را بشناسد.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از پایگاه خبری امید جنوب،غلامرضا فروغی نیا چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره شهر و رسانه توسط معاونت فرهنگی شهرداری اهواز از سال ۸۹  پایه گذاری شده و به توسعه فرهنگی منطقه در خوزستان کمک زیادی می‌کند.

وی افزود: این جشنواره در بخش‌های مختلف شامل سرمقاله و یادداشت، مقاله، عکس، طراحی گرافیک، گزارش، مصاحبه، خبر ، تیتر ، کاریکاتور و فیلم برگزار می‌شود و نفرات اول تا سوم جوایز نفیس دریافت می کنند.

فروغی نیا ادامه داد: در شرایط رخوتی که بیماری کرونا ایجاد کرده  این جشنواره می‌تواند انگیزه ای برای آفرینندگان آثار فرهنگی باشد.

رییس هیات مدیره خانه مطبوعات خوزستان با اشاره به برگزاری جشنواره شهر و رسانه در دو بخش اصلی و ویژه گفت: کرونا و مدیریت شهری و سیلاب از جمله بخش‌های ویژه هستند و خبرنگاران که به صورت میدانی در حوزه‌های کرونا و سیلاب فعال بوده اند با درک بیشتر و خلاقیت آثاری به جا و ماندگارارائه کرده اند.

وی با بیان اینکه جنوب کشور به ویژه خوزستان در غنی‌سازی فرهنگ کشور تاثیرات زیادی دارد اظهار داشت: این استان همواره در حوزه شعر وداستان افراد موفقی را در عرصه فرهنگ کشور تربیت کرده و در حوزه روزنامه نگاری،  مقاله، یادداشت ومصاحبه با توجه به حضوررسانه‌های متعدد استان انتظار داریم آثار با ارزشی خلق شود و نگاه خوبی به مسائلی از جمله سیلاب و کرونا داشته باشیم.

فروغی نیا اضافه کرد: از آنجایی که خوزستان یک استان امنیتی است و با تجربه هشت سال دفاع مقدس و دیگر مشکلات و اتفاقات، نقش قلم و فرهنگ و توسعه نقش موثری دارد، توجه به این موضوع و دستاوردهای جشنواره می تواند به اتحاد اقوام خوزستان و آثار مثبت در منطقه منجر شود.

رییس هیات داوران ششمین جشنواره شهر و رسانه ابراز امیدواری کرد: درآینده ای نزدیک امکان برگزاری جشنواره به صورت ملی نیز فراهم شود و با ریشه کن شدن بیماری کرونا امکان برگزاری شایسته تری را در اختتامیه جشنواره داشته باشیم.

ششمین جشنواره شهر و رسانه با موضوعاتی شامل مشارکت شهروندان در اداره امور شهر، پاکیزگی شهر و مدیریت تفکیک پسماندها، نوسازی بافت‌های فرسوده، فرهنگ شهروندی و آسیب‌های اجتماعی، حمل و نقل عمومی ترافیک، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی (با نگاه ویژه به شهید سردار سلیمانی)، شهرسازی، زیباسازی و طراحی المان‌های شهری و فضای سبز و فعالیت‌های عمرانی در شهردر بخش اصلی و محورهای کرونا و مدیریت شهری و سیلاب و آبگرفتگی‌ها در بخش ویژه فراخوان داده است.

مهلت ارسال آثار جشنواره تا پنج خردادماه تمدید شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار