در مراسم تجلیل از معلمان نمونه منطقه آزاد اروند، مطرح شد: سهم منابع انسانی در رشد و بالندگی جامعه اثرگذار است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 | 13:43 ب.ظ
در مراسم تجلیل از معلمان نمونه منطقه آزاد اروند، مطرح شد: سهم منابع انسانی در رشد و بالندگی جامعه اثرگذار است سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: سهم منابع انسانی در رشد و بالندگی عرصه های مختلف جامعه، اثر گذار است.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، حسین گروسی ظهر امروز درمراسم تجلیل از معلمان نمونه که با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و مدیر آموزش این سازمان و با همراهی مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان، فرماندار خرمشهر، امامان جمعه آبادان و خرمشهر و تنی چند از دیگر مسئولین برگزار شد؛ ضمن اشاره به سهم بالای منابع انسانی در بالندگی جامعه، اظهار داشت: اگر جامعه بخواهد رشد و بالندگی را در عرصه های مختلف داشته باشد، می بایست به منابع انسانی و فرصت هایی که برای آن وجود دارد توجه ویژه ای نشان دهد.

وی تصریح کرد: برای رشد و شکوفایی در اقتصاد نیز سه عامل مهم و کلیدی منابع طبیعی، سرمایه و نیروی انسانی مطرح است.

گروسی عامل پیشرفت کشورهای توسعه یافته درعرصه های صنعت، تولید وترقی را رشد نیروی انسانی عنوان کرد و افزود: این کشورها به امر آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت توجه ویژه ای کردند و امروز در عرصه های اقتصادی و تولید حرف اول را می زنند؛ در همین راستا ما نیز در منطقه آزاد اروند برای رسیدن به هدف اصلی و فلسفه وجودی مناطق آزاد که همانا ایجاد زمینه برای ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی است، باید آموزش را در اولویت کار خود قرار دهیم.

حسین گروسی خاطرنشان کرد: منطقه آزاد اروند با داشتن موقعیت استثنایی واستراتژیک به لحاظ همجواری با کشورهای دیگر و داشتن راه ارتباطی زمینی، دریایی و هوایی با این کشورها، باید به نوعی بسترها و ریل‌گذاری های لازم را انجام دهد و از این فرصت بی بدیل الهی بهره مند شود.

وی ضمن اشاره به این مهم که ریل گذاری می‌تواند بستر توسعه را در مسائل اشتغال، تولید، کارآفرینی و همچنین مباحث فرهنگی ایجاد و پیشرفت های فرهنگی و اجتماعی را به همراه آورد، گفت: باید همه متولیان و فرهیختگان از ارائه ایده ها، پیشنهادات و انتقاداتی که مد نظرشان است دریغ نکنند و ما نیز در تکمیل آن بستر لازم جهت استفاده از نظرات آحاد مردم، نخبگان، جوانان مخصوصاً جامعه بزرگ فرهنگی را ایجاد کنیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند، اذعان داشت: با توجه به شواهد خوشبختانه فرهنگیان منطقه آزاد اروند دارای رتبه های کشوری و استانی هستند، و امروز با توجه به شرایط کرونایی برخلاف میل باطنی که علاقه مند به تجلیل از همه فرهنگیان بودیم؛ عزیزانی که دارای مقام استانی و کشوری هستند به نیابت از بقیه مورد تقدیر قرار گرفتند.

او این فرصت را جهت درخواست نیاز به حضور فرهنگیان در تصمیم سازی ها غنیمت دانست و افزود: منطقه آزاد اروند این آمادگی را دارد که برای ریل گذاری ها و زیرساخت‌های لازم؛ از دیدگاه شما عزیزان بهره مند شود؛ شما نیز خود را جدا از این مجموعه ندانید چراکه افتخار بزرگی است که از دیدگاه های سازنده شما درعرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و… استفاده کنیم.

گروسی تصریح کرد: اگر پول و سرمایه جذب شود اما پشت آن اندیشه و فکر نباشد؛ قطعا توسعه ای شکل نخواهد گرفت.

آموزش و پرورش محل و فندانسیون زیربنایی در تربیت و آموزش انسان است؛ حسین گروسی با بیان این جمله افزود: قطعا اگر ما در برنامه هایمان به تعلیم و تربیت بپردازیم؛ انسان هایی را پرورش می دهیم که در جایگاه های کلیدی و اجرایی کشور نقش موثری خواهند داشت؛ لذا امیدواریم بتوانیم نقشی کوچک در رشد و اعتلای آموزش و پرورش داشته باشیم .

وی ضمن قدر دانی از کسانی که در سمت های مختلف جهت رشد آموزش منطقه طی ادوار گذشته تلاش کرده اند، اظهار داشت: به عنوان عضوی کوچک در میان جامعه ی بزرگ فرهنگیان، امیدوارم بتوانیم با همراهی یک دیگر گام های موثری در جهت ارتقاء و اعتلای دانش و آموزش منطقه برداریم .

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در پایان افزود: روز پنجشنبه و به مناسبت عید سعید فطر افتتاح چند پروژه که برای اولین بار در میان پروژه های ملی قرار گرفته اند را به صورت پخش مستقیم در قالب ویدئو کنفرانس و با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهیم کرد؛ و امیدواریم که منطقه آزاد اروند به محل جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی تبدیل شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار