رئیس HSE شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب:

با اجرای ۳ پروژه از سوزاندن ۳۶ میلیون فوت مکعب گاز جلوگیری خواهد شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 | 10:18 ق.ظ
با اجرای ۳ پروژه از سوزاندن ۳۶ میلیون فوت مکعب گاز جلوگیری خواهد شد  رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: در راستای حفظ محیط زیست و جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه، طرح فروش گازهای مشعل در واحدهای منصوری، مارون۳ و مارون۶ به اجرا گذاشته شد. به گزارش کشاورزی پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز، محمدرضا نادری افزود:  با اجرای این طرح در واحد مارون-۳ […]

 رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: در راستای حفظ محیط زیست و جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه، طرح فروش گازهای مشعل در واحدهای منصوری، مارون۳ و مارون۶ به اجرا گذاشته شد.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز، محمدرضا نادری افزود:  با اجرای این طرح در واحد مارون-۳ به میزان ۱۲ میلیون فوت مکعب، در واحد بهره‌برداری منصوری به میزان ۱۰ میلیون فوت مکعب و در واحد مارون-۶ پس از راه‌­اندازی در آینده نزدیک به میزان ۱۴ میلیون فوت مکعب در روز گازهای مشعل جمع آوری و به بخش خصوصی فروخته می شود.

وی با بیان اینکه این پروژه­‌ها در آستانه راه‌اندازی رسمی قرار دارند، گفت: در این طرح‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی نسبت به نصب تاسیسات تقویت فشار گاز و احداث خطوط لوله مورد نیاز اقدام نموده و گازهای مشعل را جمع‌آوری و به واحدهای پایین دست مرتبط با پتروشیمی منتقل می‌کنند.

نادری، ادامه داد: این طرح‌ها از سوزاندن روزانه ۳۶ میلیون فوت مکعب گاز جلوگیری می‌کنند که علاوه بر اثرات محیط زیستی بارز آن از جمله کاهش انتشار حدود ۲۲هزار تن در سال اکسیدهای گوگرد، ۱۵۰۰تن در سال اکسیدهای نیتروژن(که به‌عنوان عوامل ایجاد کننده باران‌­های اسیدی شناخته شده­‌اند) همچنین کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌­ای(عامل پیدایش پدیده گرمایش جهانی) به میزان بیش از ۱.۵ میلیون تن در سال،  سود و صرفه قابل توجهی از طریق تولید میعانات گازی و گاز سبک به همراه دارند.

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) شرکت ملی مناطق نفتخیز گفت: مدت قرارداد فروش گازهای مشعل به بخش خصوصی ۵ سال است که این زمان در صورت نیاز قابل تمدید می­باشد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار