نمایندگان: بررسی عملکرد استانداری خوزستان را به قوه قضاییه ارجاع دادند

موضوع: انحرافات از محل اعتبارات سیل، هزینه کرد اعتبارات گرد و غبار و خشکسالی و عملکرد مالی ستاد بحران استانداری

تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 | 11:56 ق.ظ
موضوع: انحرافات از محل اعتبارات سیل، هزینه کرد اعتبارات گرد و غبار و خشکسالی و عملکرد مالی ستاد بحران استانداری گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد بررسی عملکرد استانداری خوزستان به قوه قضاییه ارجاع شد.

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد بررسی عملکرد استانداری خوزستان به قوه قضاییه ارجاع شد.

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد عملکرد استانداری خوزستان را به قوه قضاییه ارجاع دادند.

در متن گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری خوزستان که از سوی سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراها قرائت شد، آمده است: استان خوزستان به عنوان یکی از استان‌های مهم کشور در دوران دفاع مقدس در خط مقدم جبهه آسیب‌های فروانی را در تمام حوزه‌ها متحمل گردیده و می‌بایست پس از پایان جنگ و در دوران بازسازی نگاه ویژه ای به این استان صورت می‌گرفت تا به این طریق مقداری از آلام مردم این استان التیام یابد و این جز با انتصاب مسوولین دلسوز و جهادی و با برنامه‌ریزی و نظارت دقیق میسر نبوده است. اقدامات و برنامه‌هایی برای بهبود وضعیت مردم صورت گرفته اما مشکلات اساسی استان به قوت خود باقی است.

در ادامه این گزارش آمده است: علاوه بر آسیب‌های دوران دفاع مقدس و آثار آن در چند سال اخیر باید موضوع ریزگردها و سیل و بلایای دیگر و اخیرا ویروس کرونا در کنار تورم افسارگسیخته را هم باید به مشکلات استان اضافه کرد. مهمتر از موارد مذکور تخلفات رخ داده بخصوص در حوزه مالی از سوی استانداری خوزستان حسب گزارش شماره ۱۲۴/۲۰۰۰ مورخ ۲۲ تیرماه سال ۹۹دیوان محاسبات است مشکلات مردم استان را مضاعف نموده است.

به گفته حدادی و براساس گزارش دیوان محاسبات، اعتبارات اختصاص داده شده به استانداری خوزستان جهت ترمیم خسارات ناشی از سیل در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ جمعا بالغ بر ۹۰۲ میلیارد و ۵۵۷ میلیون ریال بوده که از جمله انحرافات از محل اعتبارات سیل می توان به ارائه اسناد صوری و پرداخت های غیر مرتبط از محل اعتبارات سیل اشاره کرد.

بر اساس این گزارش نحوه هزینه کرد اعتبارات محیط زیستی(گرد و غبار) و خشکسالی – از مهمترین مشکلات استان در سال‌های اخیربروز پدیده ریزگردها بوده است. در این زمینه اختصاص اعتبار مناسب و تدابیر متناسب با آن می‌تواند به حل این مشکل کمک کند. برای مثال در سال ۹۷ اعتبار تخصیص یافته بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال بوده اما انحرافی که از محل این اعتبارات صورت گرفته به طوری که کسری ابواب جمعی بخشی از اعتبارات ریزگردها بالغ بر ۳ میلیارد ریال بوده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: عملکرد مالی ستاد بحران استانداری – مدیریت بحران به مجموعه ای از فعالیت، چاره جویی و دستورالعل‌هایی اطلاق می‌شود که مدیریت یک سازمان قبل و بعد از بحران انجام می دهد. اما آنچه در سنوات اخیر از مدیریت بحران استان خوزستان مشاهده شده غافلگیری پس از وقوع هر بحرانی بوده است و این در حالی است که بحران‌ها در این استان به صورت متناوب و تکراری اتفاق می‌افتد که این موضوع نیز قابل تأمل است.

علاوه بر این انحرافات از محل اعتبارات مدیریت بحران نیز مشکلات در این حوزه را مضاعف کرده است برای نمونه در سال ۹۶ جمعا مبلغ ۳۲۱ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۶۰۰ ریال برخلاف قوانین مربوطه بابت سرویس آسانسور مدیریت بحران و خرید تجهیزات غیرفنی و تخصصی از جمله کمد جالباسی و از محل طرح خرید تجهیزات و ماشین آلات جهت مدیریت بحران های استان پرداخت شده است.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار