کمباین ها در خوزستان آماده برداشت ذرت

تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 | 12:25 ب.ظ
کمباین ها در خوزستان آماده برداشت ذرت رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پیش بینی می شود ۴۴۶ هزار تن ذرت دانه ای و علوفه ای در استان برداشت شود.

کمباین ها در خوزستان آماده برداشت ذرت

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پیش بینی می شود ۴۴۶ هزار تن ذرت دانه ای و علوفه ای در استان برداشت شود.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: رییس سازمان  گفت: ذرت به عنوان یک علوفه دامی هم به صورت چاپر و هم به صورت خوراک دام در صنعت دام و طیور از اهمیت ویژه ای برخوردار است بر همین اساس یکی از اولویت های کاری سازمان در توسعه و ترویج کمی وکیفی کشت ذرت قرار گرفته است.

خدارحم امیری زاده با بیان اینکه خوزستان به عنوان اولین تولید کننده ذرت در کشور محسوب می گردد افزود: این محصول در استا ن به دو صورت بهاره و تابستانه کشت می گردد .

وی ادامه داد: در کشت بهاره امسال که از اسفند و فروردین صورت گرفته حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی استان که بیشترین آنها در حوضه شبکه دز قرار دارد به زیر کشت این محصول رفته اند.

امیری زاده  با بیان اینکه ۶ هزار و ۳۰۰هکتار به ذرت علوفه ای با پیش بینی تولید ۳۴۶ هزار تن اختصاص یافته اظهار داشت: ۱۳ هزار و ۷۰۰ هکتار نیز به زیر کشت ذرت دانه ای رفته و پیش بینی می شود ۹۸ هزار تن ذرت دانه ای برداشت شود.

وی تصریح نمود: یکی از عوامل محدود کننده کشت ذرت در سال جاری وضعیت منابع آبی پشت سدها به دلیل کاهش چشمگیر بارندگی ها در حوضه های آبریز سدها بوده است.

امیری زاده به برداشت ذرت علوفه ای از خرداد ماه نیز اشاره و اظهار داشت: علوفه تولیدی برای مصارف دامداری ها علاوه بر خوزستان به  استان های کشور نیز صادر می شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار